دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1396 - 12:46
قائم مقام وزیر علوم خبر داد:

اعلام محورهای بین‌المللی سازی آموزش عالی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل تاکید کرد جذب دانشجوی خارجی و راه اندازی دوره‌های مشترک، دو محور اصلی بین‌المللی سازی آموزش عالی است که باید به آنها توجه کرد.
کد خبر : 244254

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از وزارت علوم، حسین سالارآملی در دوازدهمین نشست معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها در دانشگاه قم اظهار کرد: توسعه تعاملات علمی بین‌المللی با مواظبت جدی نسبت به ممانعت از نفوذ، بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری فراروی نگاه توسعه‌ای فعالیت‌های علمی بین‌المللی است و در این مسیر هرچه قدر ما بر اعتقادات و منافع ملی خودمان تاکید کنیم در عرصه بین‌المللی معتبرتر خواهیم بود.


وی افزود: بین‌المللی سازی آموزش عالی در کنار ارتباط با صنعت و تجاری سازی نتایج حاصل از تحقیقات، توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای، سه محور اساسی و اصلی برنامه پیشنهادی وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی بود.


قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل با اشاره به برنامه ششم توسعه و اهمیت بین‌المللی سازی آموزش عالی در ذیل این برنامه اظهار کرد: رساندن دانشگاه‌ها به تراز بین‌المللی، ایجاد شعب دانشگاه‌های کشورمان در دیگر کشورها و ایجاد دوره های مشترک با مشارکت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی از جمله مصوبات قانون برنامه ششم در بخش همکاری‌های علمی بین‌المللی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته