دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

انتقاد از قوا نباید به سطح جامعه کشیده شود/ ترامپ ملت آمریکا را ذلیل کرد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر کسی با دولت، یا دیگر قوا حرفی دارد باید در جلسات خصوصی بیان کند؛ اینگونه حرف زدن، چه بسا حرف‌های خلاف واقع هم باشد، جامعه را متزلزل و دست اندرکاران را دلسرد خواهد کرد.
کد خبر : 244236

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران در مصلی امام خمینی(ره) ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با بیان اینکه دنیای استکبار علیه جمهوری اسلامی بسیج شده است، اظهارداشت: این هجمه‌ها علیه سرزمین و مردم ایران نیست، بلکه علیه جمهوری اسلامی ایران و عقیده اسلامی، ایمان و بصیرت مردم این کشور است.


وی با اشاره به اتهامات واهی درباره وجود موشک‌های ایرانی در یمن گفت: موشک‌هایی که یمن به سمت عربستان پرتاب می‌کند مال خود آنان است که پیش از این خریداری کرده‌اند. آنوقت این مردک آمریکایی ادعا می‌کند که ایران موشک‌ها را به یمن داده است.


خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: این اتهام‌ها در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که کارشناسان و مسئولان امر، ایرانی نبودن موشک‌ها را تایید کرده‌اند؛ بنابراین این حرف‌ها با هدف بسیج کردن دنیا علیه ایران گفته می‌شود.


آیت‌الله امامی کاشانی گفت: آمریکایی‌ها خودشان میلیاردها دلار سلاح به سعودی فروخته‌‌اند و به این واسطه پول ملت عربستان را از حاکمش می‌گیرند که در کشتار مردم یمن خرج کرده و کشورهای اسلامی را درگیر جنگ کنند و از سوی دیگر ادعا می‌کنند ما بنا داریم خارج از مرزها عدالت و صلح برقرار کنیم که این شعار دروغین دولتمردان آمریکایی است.


وی با تاکید بر این مسأله که رفتارها و گفتارهای ترامپ مردم و کشور آمریکا را خار و ذلیل کرده است، گفت: ترامپ با محکومیت ملت ایران می‌خواهد غلط‌های خود را توجیه کند.


خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه می‌خواهند در یک رفتار غیرقانونی مقر حکومت صهیونیست‌ها را به قدس بیاورند، اظهارداشت: مگر این کار ممکن است! با این حرف‌ها دنیای اسلام را علیه خود بسیج می‌کنند و همانطور که دیدید همه جهان این اقدام آمریکا را محکوم کرده‌اند و حتی سازمان ملل و شورای امنیت هم مقابل آن واکنش نشان دادند.


آیت‌الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه خداوند این توطئه آمریکایی‌ها را نیز مانند داعش خنثی خواهد کرد، گفت: ترامپ و روسای جمهور قبل از او می‌گفتند عراق باید تجزیه شود و این مسأله را دنبال می‌کردند اما این فکر از بین رفت و عراق استقلالش را به دست آورد.


خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به واسطه ائمه اطهار حرم امن است، به برخی مسئولان داخلی هشدار داد: نظام جمهوری اسلامی نباید تضعیف شود. ارکان نظام نباید تضعیف شود، آنهایی که در رأس نظام هستند نباید تضعیف شوند. نظام و قوا کار خودشان را انجام می‌دهند و کار هم وسیع و مشکل است، مخصوصاً قوه قضاییه که این کار مشکل را اداره می‌کنند. اگر کسی با دولت، مجلس و قوه قضاییه حرفی دارد باید در جلسات خصوصی بیان کند و یا اینکه چند نفر آشنا به امور و دانشمند را حکم قرار داده تا مشکلاتش را در جلسات مطرح کنند اینگونه حرف زدن چه بسا حرف ها خلاف واقع هم باشد، جامعه را متزلزل خواهد کرد و دست اندرکاران را دلسرد.


آیت‌الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: ما همه زیر چتر نظام اسلامی به سر می‌بریم من نمی‌گویم انتقاد نیست، انتقاد را در جلسات خصوصی مطرح کنند و به میان جامعه نکشانند. این دشمن را خوشحال می‌کند. هرچند با بودن رهبری عادل، آگاه، گزندی برای کشور نیست و مشکلی پیش نخواهد آمد، اما در عین حال باید متن جامعه و کیان نظام را همه حفظ کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته