دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سعدالله زارعی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران:

حجم توطئه‌ها علیه محور مقاومت، نیازمند انتفاضه در گستره جهان اسلام است

سخنران پیش از خطبه تهران با بیان اینکه امروز در سطح جهان اسلام حق فراموش شده‌ای فوری‌تر از فلسطین نداریم، گفت: مسجدالاقصی پایه انتفاضه جهان اسلام است و حجم توطئه‌ای که دشمنان علیه جهان اسلام و مقاومت طراحی کرده‌اند نیازمند انتفاضه‌ای در گستره جهان اسلام است.
کد خبر : 244230

به گزاش خبرنگار سیاسی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سعد الله زارعی کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در سخنان پیش از خطبه امروز تهران فلسطین را مسأله اول جهان اسلام عنوان کرد و گفت: انتفاضه پاد زهر توطئه و بداندیشی آمریکا و صهیونیست است.


وی افزود: انتفاضه یعنی قیام عمومی و دنباله‌دار مردم فلسطین برای احقاق حقوقی که در دنیا از آنها فروگذار شده است.


زارعی با بیان اینکه امروز در سطح جهان اسلام حق فراموش شده‌ای فوری‌تر از مساله فلسطین و قدس نداریم، تصریح کرد: انتفاضه‌ای که امروز باید متناسب با توطئه دشمن طراحی و دنبال شود، صرفا در فلسطین نیست. فلسطین و مسجدالاقصی پایه انتفاضه جهان اسلام است. حجم توطئه‌ای که دشمنان علیه جهان اسلام و خصوصا علیه بخش متمایزتر و قدرتمند‌تر جهان اسلام، یعنی مقاومت طراحی شده نیازمند انتفاضه‌ای در گستره جهان اسلام است.


این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: مردم ایران به عنوان نقطه آغاز انتفاضه باید به مسئولیت خود توجه داشته باشد و موضوع فلسطین را تازه نگه دارند.


وی با بیان اینکه اگر انتفاضه نبود طرح‌های سازش عربی که از سال 1357 در کمپ دیوید شروع شد و در پایتخت‌های کشورهای عربی رقم خورد و آمریکایی‌ها آن را تا این اواخر ادامه دادند، تاکنون فلسطین را به تاریخ سپرده بود، گفت: انتفاضه اول فلسطین که در سال 1366 شروع شد و تا 1370 ادامه داشت و به انقلاب سنگ موسوم شد، سازمان‌های جدید فلسطینی حول محور آرمان‌های اسلامی و جهاد و شهادت را به میدان آورد و کارنامه فلسطین را از دست گروه‌های سازشکار خارج کرد.


این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه انتفاضه دوم معروف به انتفاضه مسجدالاقصی بود از مهر 1379 شروع شد و تا بهمن 1383 ادامه پیدا کرد، گفت: این انتفاضه سلاح را به میدان فلسطین فرستاد و با تکیه بر مسلسل‌هایی که دست‌های با ایمان، ماشه‌های آن را در اختیار داشتند پروند فلسطین را زنده نگه داشت که اسرائیلی‌ها در آن اسیب جدی دیدند.


سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکنه انتفاضه سوم که در سال 1394 آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد معروف به انتفاضه سکین (چاقو) معروف شد، خاطرنشان کرد: در انتفاضه سوم فلسطین‌ها در سرزمین‌های مختلف و مناطق شمالی و مرکزی و منطقه غزه و کرانه باختری و قدس به صحنه آمدند و به صورت جمعی فردی و سازمانی با استفاده از امکانات مختلف اسرائیل را تهدید کردند که هنوز هم ادامه دارد.


این کارشناس مسائل جهان اسلام به هم ریختن تصورات اسرائیلی‌ها را از دستاوردهای انتفاضه سوم عنوان کرد و گفت: گلدامایر اوین نخست وزیر رژیم غاصب فلسطین در نطقی در جمع یهودیان گفته بود نسل فلسطین خواهد مرد و نسل بعد، فلسطین را فراموش خواهد کرد و انتفاضه به سران اسرائیل یادآور شد که فلسطین هرگز فراموش نمی‌خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه انتفاضه‌ها فلسطین را مسأله اول جهان اسلام نگه‌داشت و اجازه به حاشیه رفتن آرمان فلسطین را از طریق طرح‌های سازشکارانه را نداد، خاطرنشان کرد: با نگاهی به آنچه پیش از این در مجامع اروپایی درباره قدس مطرح بود و آنچه امروز مطرح می‌شود، متوجه خواهید شد که انتفاضه چگونه جبهه مدافع رژیم صهیونیستی را به هم ریخته است و اینکه اروپایی‌ها با طرحی ریاکارانه مدعی‌ هستند می‌خواهند حافظ منافع مردم فلسطین باشند از آثار انتفاضه مردم فلسطین است.


زارعی اظهارداشت: صحنه دفاع از فلسطین، صحنه جدیدی مملو از تصمیمات عاقلانه و شجاعانه است و بعد از سال‌ها در درون فلسطین شاهد اتحاد نظر گروه‌های مختلف فلسطینی هستیم که در گذشته رقیب و مخالف هم بودند.


وی با بیان اینکه امروز فقط فتح، حماس و جهاد در میدان نیستند، گفت: مردم در نقاط مختلف سرگرم دفاع از آرمان فلسطین و با صهیونیست‌ها درگیرند و اگر در انتفاضه پیشین در 12 نقطه با صهیونیست‌ها درگیر بودند؛ امروز در بیش از 60 نقطه رسیده است و همه می‌دانند این انتفاضه باید دنباله‌دار باشد و هر روز برگ جدید برای تهدید اسرائیل رو کند.


این کارشناس مسائل غرب آسیا با تصریح این مسأله که امروز اسرائیلی‌ها از کشتن فلسطینی‌ها می‌ترسند، بیان داشت: آنها فهمیده‌اند که عنصر شهادت در پرونده فلسطین چه نقشی را ایفا می‌کند؛ بنابراین به توصیه آمریکا که به آنان گفته مراقب باشید کسی کشته نشود، از اجتماع فلسطینی‌ها در کرانه باختری فاصله می‌گیرند.



سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران اضافه کرد: اسرائیلی‌ها در گذشته درون رام‌الله و جاهای دیگر نزدیک فلسطینی‌ها بودند و امروز به توصیه آمریکا در فاصله 5 یا 6 کیلومتری این شهرها موضع گرفته‌اند و فلسطینی‌ها برای درگیر شدن با آنها باید چندین کیلومتر از شهر دور شوند و اینها نشان دهنده آن است که مردم به سلاح موفق دست پیدا کرده‌اند و می‌توانند سرنوشت کشورشان را تعیین کنند.


زارعی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌، آمریکا و عواملشان در منطقه وانمود می‌کنند که اعتراض‌های جهان اسلام به سیاست‌های آنان در منطقه گذرا و کم‌عمق است، اظهارداشت: آنان با هدف القای ترس و یأس به چنین حرف‌هایی روی آورده‌اند اما می‌دانند امروز یک تصمیم عمومی در جبهه مقاومت و جهان اسلام در برابر طرح‌های آمریکا و اسرائیل وجود دارد.


وی گفت: آنان می‌دانند امروز فلسطین دیگر یک سرزمین بی‌دفاع و سرنوشتش در اختیار دولت‌های سازشکار نیست. در منطقه ما یک جبهه مقاومت پرشمار و مسلط به بخش‌های حساس جغرافیا و در مجاورت سرزمین‌های اشغال شده قرار دارند و یاری کننده فلسطینی‌ها هستند.


کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها می‌دانند نیروی مقاومتی که ظرف یک دوره کوتاه بر جریان پیچیده گروه‌های ترویستی غلبه کرد و از متن این پیروزی گروه‌های پاکستانی، افغانستانی، عراقی، سوری و لبنانی و ... پروریش یافتند، مبارزه با رژیم منحوس اسرائیل بسیار شیرین‌تر از مبارزه با داعش است.



زارعی اضافه کرد: صهیونیست‌ها خوب می‌دانند که آنها به لحاظ سیستم‌های رزمی یک دهم قدرت داعش را هم ندارند. بنابر این دائما باید در این کابوس بسر ببرند که آن نیرویی که بر جریان پیچیده تروریستی غلبه کرد، مشغول تمرین برای آزاد سازی فلسطین هستند.


سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران با تصریح اینکه نباید از مکر دشمن غافل شویم، گفت: بزرگنمایی دشمن شکست خورده را منطقی و قابل قبول نمی‌دانیم. جبهه مقاومت امروز توانایی غلبه بر طرح‌های آمریکا و صهیونیست را دارد و همانطور که تاکنون همه این توطئه‌ها به شکست انجامیده است این قدرت وجود دارد که زین پس نیز طرح‌های آنان را با شکست مواجه کند.


وی در پایان اشاره‌ای به سخنان مقام معظم رهبری در همین زمینه کرد و اظهارداشت: رهبر حکیم انقلاب در جلسه‌ای که با علمای جهان اسلام داشتند فرمودند که ما شرایط سخت را پشت سر گذشته‌ایم و آنچه از این به بعد میان ما و جبهه آمریکایی در جریان خواهد بود برای ما بسیار آسان‌ترست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته