دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1396 - 15:23

سازمان ملل متحد تهدید آمریکا را علیه اعضای شورای امنیت محکوم کرد

سازمان ملل متحد با محکوم کردن اقدام دولت آمریکا در تهدید اعضای این سازمان به‌دلیل رای دادنشان به نفع پیش‌نویس درباره قدس، اعلام کرد سازمان ملل متحد متعهد می‌شود که شأن کشورهای عضو در جلسه امروز (پنج‌شنبه) حفظ شود.
کد خبر : 244074

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، میروسلاو لاچاک، رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک متعهد شد که سازمان ملل متحد شأن کشورهای عضو را در جلسه امروز (پنج‌شنبه) که درباره قدس برگزار می‌شود، حفظ کند.


وی همچنین اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را که تهدید به توقف کمک مالی به کشورهایی کرده است که در جلسه امروز به نفع پیش‌نویس قطعنامه درباره قدس رای دهند، محکوم کرد و خواستار عمل به ضوابط و منشور سازمان ملل متحد در این جلسه شد.


لاچاک گفت: «از امور خوب در روند جلسات سازمان ملل متحد این است که همه کشورهای عضو از حق مساوی در رای دادن برخوردارند و هر کشوری می‌تواند هم‌سطح کشور دیگر نظر و رای خود را بیان کند.»


وی افزود: «امیدوارم در جلسه پنج‌شنبه شایستگی حفظ شأن کشورهای عضو و عمل به قوانین و منشور سازمان ملل متحد را داشته باشم.»


لاچاک همچنین این موضوع را که در دو روز گذشته با نماینده یا نمایندگان کشورهای عضو مجمع عمومی درباره جلسه امروز (پنج‌شنبه) درباره قدس دیدار داشته است تکذیب کرد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته