دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار اشعری تشریح کرد

اقدامات محرومیت‌زدایی قرارگاه شهید میرحسینی سپاه در جنوب شرق

سردار اشعری اقدامات محرومیت‌زدایی قرارگاه شهید میرحسینی نیروی زمینی سپاه را تشریح کرد.
کد خبر : 244057

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار اشعری فرمانده قرارگاه شهید میر حسینی و فرمانده تیپ نیرو مخصوص 110 سلمان فارسی نیروی زمینی سپاه درباره اقدامات محرومیت‌زدایی قرارگاه شهید میرحسینی نیروی زمینی سپاه گفت: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار مأموریت اصلی خود یعنی تأمین امنیت در منطقه جنوب شرق اقدامات مختلفی را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی عمرانی و بهداشتی درمانی و زیرساختی و امنیتی ساخت پروژه‌های محرومیت‌زدائی را در دستور کار خود قرار داده است.


سردار اشعری گفت: اقدام جهادی و آتش به اختیار در محرومیت‌زدایی اقدامی جهت بهبود معیشت و زدودن چهره فقر در این منطقه است و اولویت برنامه‌های سپاه است تا مناطق محروم از مزایای آنها بهره‌مند شوند.


وی افزود: با بازدید از روستاهای مختلف در شهرهای زاهدان خاش و میرجاوه مشکلات عمده‌ای که وجود داشت و مردم در وضعیت دور از امکانات اولیه قرار داشتند لازم شد نیروی زمینی سپاه ورود پیدا کند. قرارگاه شهید میر حسینی از ابتدای سال 95 با حضور، دستور و پشتیبانی سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار مارانی فرمانده قرارگاه قدس با نگاه و روحیه انقلابی و مدیریت جهادی موضوع محرومیت زدایی را اجرا و باعث تحولی در این راستا شد.


فرمانده تیپ نیرو مخصوص 110 سلمان فارسی افزود: با بازدید از روستاهای مختلف در شهرهای زاهدان خاش و میرجاوه مشکلات عمده‌ای که وجود داشت و مردم در وضعیت دور از امکانات اولیه قرار داشتند، لازم شد نیروی زمینی سپاه ورود پیدا کند. قرارگاه شهید میر حسینی از ابتدای سال 95 با حضور، دستور و پشتیبانی سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار مارانی فرمانده قرارگاه قدس با نگاه و روحیه انقلابی و مدیریت جهادی موضوع محرومیت زدایی را اجرا و باعث تحولی در این راستا گردید.


سردار اشعری با بیان اهمیت محرومیت‌زدایی در مناطق جنوب شرق کشور و مناطق محروم و عزم سپاه برای این کار بیان داشت: قرارگاه شهید میر حسینی و تیپ نیروی مخصوص 110 سلمان فارسی از ابتدای سال 95 در راستای محرومیت‌زدایی با پروژه‌های عمرانی از قبیل احداث مخزن آب و به روستاها، نصب و راه اندازی دستگاه تصفیه آب‌شیرین‌کن، راه‌اندازی نانوایی، حفر و احیاء قنوات، حفر و تجهیز چاه آب و تسطیح زمین کشاورزی، احداث مزارع پرورش بلدرچین، کبک، شترمرغ، احداث وتکمیل و مرمت مدارس،ساخت و بازسازی منازل محرومین، کمک و ساخت مساجد، ساخت زمین ورزشی، مرمت و بازسازی گلزار شهدا، احداث کارگاه صنایع دستی، ساخت سرویس‌های بهداشتی و حمام در روستاهای یونس آباد، نوک آباد، چاه رحمان تمین ریگ ملک و گزو و افتخارآباد و شورو سرجنگل و دیگر روستاهای توابع شهرستان‌های خاش، میرجاوه و زاهدان در قالب بیش از 159 پروژه محرومیت زدایی احداث و هزینه‌ای بالغ بر (36000000000) ریال جهت ساخت و بهره برداری این پروژه‌ها هزینه نموده است.


وی درباره سازوکار محرومیت‌زدایی در بخش غیر عمرانی افزود: با توزیع سبد کالا و توزیع لوازم‌التحریر و توزیع پوشاک به افراد نیازمند و مساعدت مالی به بیماران صعب‌العلاج و نیازمند و توزیع غذا و اقلام گرمایشی و توزیع موکت و سایر اقلام از دیگر اقدامات محرومیت‌زدایی است.


فرمانده تیپ نیرو مخصوص 110 سلمان فارسی در پایان خاطرنشان کرد: این قبیل اقدامات سپاه توسط قرارگاه شهید میر حسینی و تیپ نیروی مخصوص 110 سلمان فارسی در قالب برنامه‌های عمرانی و غیر عمرانی باعث ایجاد اشتغال رضایت‌مندی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و عمق بخشی و نشاط و امید به زندگی و رفع مشکلات مردم و کمک به درآمد خانواده‌ها گردیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب