دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام عسکری در واحد زاهدان:

هیات امنا حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در استان را ریل‌گذاری می‌کند

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه رئیس واحد زاهدان و دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و همچنین رئیس دبیرخانه این استان گفت: طرح تجمیع 2 برای چابک‌سازی مدیریت، حذف بروکراسی و موازی‌کاری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها اجرا می‌شود.
کد خبر : 24400

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام علی عسکری با توجه به مصوبه 721 شورای انقلاب فرهنگی اظهار کرد: طبق این مصوبه مسئولیت‌ها و اختیارات زیادی به هیات امنای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شده و در این راستا نخبگان و بزرگانی از جمله استاندار، امام‌جمعه و نماینده ولی فقیه در استان،‌ نمایندگان مجلس و دیگر عزیزان در استان سیستان و بلوچستان هم بدون اینکه رابطه استخدامی با دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشند، قبول مسئولیت کرده‌اند.


عسکری افزود: در بند 2 ماده یک مصوبه یاد شده، پس از ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی که ریاست هیات امنا استان را بر عهده دارد، رئیس واحد مرکز استان به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر هیات امنای استان خواهد بود و این مطلب صراحت دارد به اینکه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استانی است.


این مسئول با بیان اینکه قانون‌گذاری منطقه‌ای با توجه به اختیارات تعیین شده در حیطه مسئولیت هیات امناء استانی است، گفت: این مصوبه برای اجرا نیازمند اصلاح چارت دانشگاه بود و بر اساس آمایش سرزمینی و نیازسنجی منطقه‌ای که از این پس منظور نظر خواهد بود، مدیریت واحد استانی در توسعه دانشگاه با کمک هیات امناء استان، مقام‌های محلی، شوراهای استانی و مسئولان واحدها و حمایت مرکز و ریاست عالی دانشگاه نقش‌آفرین خواهد بود.








عسکری در این مراسم دکتر امین‌رضا کمالیان را به عنوان رئیس واحد زاهدان و دبیر هیات امناء استان سیستان و بلوچستان و سید محمدرضا حسینی‌طباطبایی را به عنوان رئیس دبیرخانه هیات امناء معرفی کرد

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد که هیات امنای استانی حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در استان را ریل‌گذاری می‌کند.
عسکری با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و تبریک ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن گفت: خداوند در آیه 72 سوره احزاب سخن از بار مسئولیت انسان دارد و می‌فرماید: ما امانت خود را بر آسمان، زمین و کوه‌ها عرضه داشتیم. همه‌ آنها از تحمل آن بار گران امتناع ورزیدند و از آن ترسیدند. تنها انسان بود که گام پیش نهاد و مسئولیت بار امانت را بر عهده گرفت.


این مسئول افزود: به تعبیر استاد ارجمند شهید مطهری خداوند سبحان در این آیه به طرز بسیار لطیف و جذابی استعداد فوق‌العاده فرزند آدم را ذکر کرده و سخن از مسئولیت‌پذیری او دارد.


وی بیان کرد: نکته ظریف این آیه در این است که هر موجودی از موجودات به هر نقطه که برسد و هر کمالی را که طی کند بدون اراده و اختیار طی می‌کند و نمی‌تواند به میل و اراده خود راه را تغییر دهد حتی فرشتگان و تنها انسان است که در هر لحظه‌ای قادر است به سوی هر هدفی که اراده کند حرکت خود را تغییر دهد


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه انسان انتخابگری است آزاد، گفت: مزیت مهم انسان در همین است که آزاد و قادر به انتخاب است، به همین دلیل اراده موتور حرکت انسان محسوب می‌گردد و می‌تواند او را تا بی‌نهایت به پیش ببرد.


عسگری افزود: انسان بسیاری از کمالات و ترقیات خود را در پرتو تکلیف، قانون و مسئولیت قانونی طی می‌کند، برای او بسی افتخار است که می‌تواند عهده‌دار مسئولیت شود و وظیفه‌ای را گردن نهد و شانه زیر بار مسئولیت خطیری خم کند.


این مسئول بیان کرد: بسیاری از افراد امروزه به نام آزادی می‌خواهند خود را از قید تکالیف و حقوق آزاد سازند و روشن است که هر انسانی می‌تواند آزاد زندگی کند ولی از قید انسانیت و مسئولیت‌های انسانی نمی‌تواند خود را آزاد و رها بداند. مگر می‌شود کسی از استعفا بدهد؟


وی افزود:‌جمادات بی‌جان، نباتات، گیاهان و حیوانات که از عقل بی‌بهره هستند می‌توانند آنگونه باشند که هستند. نتیجه سخن این است که لازمه انسانیت و شرط انسانیت قبول وظایف، تکالیف و حقوق است. این چیزی است که در سرشت آدمی است و جزء زیبایی‌های درونی و خلوتسرای باطنی او است که در خارج و در طبیعت انسان را شکفته ساخته و اشرف مخلوقات معرفی می‌کند انسان و مسئولیت او را معنا می‌بخشد. هم مسئولیت فردی و هم مسئولیت جمعی، در هر ما در خانواده بزرگ و اثرگذار دانشگاه آزاد اسلامی باید اینگونه باشیم.


عسکری با تشکر از مساعی نماینده تام‌الاختیار استان دکتر علی‌اصغر رستمی‌ابوسعیدی که به عنوان معاون وزیر علوم منصوب شده‌، دکتر امین‌رضا کمالیان را به عنوان رئیس واحد زاهدان و دبیر هیات امناء استان سیستان و بلوچستان و سید محمدرضا حسینی‌طباطبایی را به عنوان رئیس دبیرخانه هیات امناء معرفی کرد.


به گزارش آنا، کمالیان پیش از این مسئولیت معاونت هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان را بر عهده داشت و قبل از وی سید محمدرضا حسینی طباطبایی سرپرستی واحد زاهدان را عهده دار بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته