دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1396 - 23:43
زلزله 5.2 ریشتری مرز استان‌های تهران و البرز

تعطیلی ادارات استان‌های قم، تهران و البرز/ بازگشت آرامش به پایتخت

زلزله‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر ساعت 23:27 شب گذشته مرز استان‌های تهران و البرز در ملارد را لرزاند.
کد خبر : 243966

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، این زمین‌لرزه که در فاصله 3 کیلومتری شهر ملارد و در عمق 7 کیلومتری زمین رخ داد در استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم و مرکزی نیز احساس شد.


بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری، این زمین‌لرزه در 39 کیلومتری تهران بوده است.


جای نگرانی نیست


دکتر مهدی‌ زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در گفت‌وگو با آنا، تاکید کرد: این زمین‌لرزه باعث فعال شدن گسل تهران نخواهد شد اما بهرحال باید برای زلزله همیشه آماده بود.


نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران هم اعلام کرد: این گسل مدتی قبل فعال شده بود و احتمال این زلزله وجود داشت.


وی اضافه کرد: در جاده چالوس کوه ریزش کرده و حرکت با اختلال روبرو شده است.


زلزله یک مصدوم داشت


سرپرست سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: تنها یک نفر در هنگام فرار از زلزله در ساوه مصدوم شد.


پیرحسین کولیوند با بیان اینکه نیروهای اورژانس در آماده‌باش هستند، تاکید کرد: این مصدوم به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده است


تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی استان‌های تهران، قم و البرز


استانداری قم در خصوص تعطیلی مراکز آموزشی و دستگاه های اجرایی اعلام کرد: در پی وقوع زلزله ۵/۲ ریشتری در ملارد تهران و احساس آن در تمام نقاط استان قم و ایجاد اضطراب بین هم استانی های عزیز به اطلاع می رساند که با پیشنهاد مدیریت بحران استان و موافقت استاندار فردا پنجشنبه مورخ ۹۶/۹/۳۰ تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی (مدارس و دانشگاهها) بجز دستگاه‌های امدادی تعطیل می‌باشد.


همچنین استانداری البرز اعلام کرد: با توجه به وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در البرز و پیشنهاد شورای هماهنگی مدیریت بحران، استاندار البرز با تعطیلی تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی (بحز دستگاه‌های امدادی، خدمات رسان و عضو ستاد مدیریت بحران )در روز پنج شنبه موافقت کرد.


استاندار تهران هم اعلام کرد: تمامی ادارات و مراکز دولتی به جز دستگاه‌های خدمات رسان، امروز پنج شنبه ٣٠ آذر تعطیل هستند.


آماده‌باش سوله‌های مدیریت بحران پایتخت


مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به حضور برخی از شهروندان تهرانی در خیابان‌ها و معابرعمومی بعد از وقوع زلزله، درهای سوله‌های مدیریت بحران، بوستان‌ها، مساجد و ورزشگاه‌ها باز است و مردم برای اسکان اضطراری می‌توانند از این مکان‌ها استفاده کنند.


برای مشاهده آدرس سوله‌های مدیریت بحران، اینجا را ملاحظه کنید.



بازگشت آرامش به پایتخت


در حالیکه شب گذشته بسیاری از هموطنان در استان های تهران، البرز و قم شب را بیرون از منزل و با نگرانی سپری کردند، تا این لحظه زمین لرزه دیگری اتفاق نیفتاده و اوضاع در پایتخت به روال عادی بازگشته‌است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب