دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1396 - 19:34
ارائه گزارش عملکرد نحوه کمک و امدادرسانی در زلزله کرمانشاه به دادستان کل کشور؛

جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط افراد مشهور باید با نظارت دستگاه‌های متولی باشد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه روسای جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات گزارشی از عملکرد خود در جریان زلزله کرمانشاه را به دادستان کل کشور ارائه دادند.
کد خبر : 243943

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دادستانی کل کشور،حجت الاسلام و المسلمیین منتطری با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی عملیات امداد و نجات و کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان در شرایط بحران و بررسی موانع عدم خدمات دهی مناسب در برخی موارد گفت: وجود بی نظمی در مرحله امداد رسانی در بحران‌هایی مانند زلزله قابل قبول نیست و البته در مرحله اولیه و حساس نجات جان افراد در حوادثی مانند زلزله هم نهایت تلاش و دقت باید انجام شود.


دادستان کل کشور همگرایی عمومی در کمک رسانی به زلزله‌زدگان را بسیار مناسب توصیف کرد و بر تقویت نقش دستگاه‌های مختلف در امدادرسانی تاکید کرد.


دادستان کل کشور با تقدیر از کمک‌های مردمی در حوادثی مانند زلزله و به میدان آمدن قشرهای مختلف مردمی در جمع‌آوری کمک به نفع آسیب‌دیدگان گفت:جمع آوری پول و کمک‌های مالی در حوادثی مانند زلزله باید با برنامه‌ریزی مناسب‌تر و سازمان‌یافته‌تری در مسیر قانونی صورت گیرد و کمک‌های جمع‌آوری شده نیز در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گیرد تا از آن طریق بهتر و سریع تر توزیع شود.


دادستان کل کشور افزود: جمع‌آوری شخصی پول و سایر کمک‌ها در حوادث طبیعی و توزیع آن بدون حضور و نظارت مراجع قانونی گرچه برخاسته از احساسات انسان دوستانه و قابل تقدیراست اما ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و به این جهت باید نحوه خدمت رسانی و جمع آوری کمک‌های مالی از طریق افراد مشهور و معروف در جامعه، با نظارت و هدایت سازمان های متولی صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته