دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1396 - 18:57
وزیر نیرو در دیدار با مسئولان دانشگاه صنعتی شریف:

لزوم تشکیل کارگروه مشترک همکاری وزارت نیرو و دانشگاه

وزیر نیرو تاکید کرد: باید مقوله ارتباط با صنعت و دانشگاه را گسترش داده و به شکل سازمان یافته‌تری در این حوزه گام برداریم، با ایجاد کارگروه‌های مشترک، وزارت نیرو و صنعت آب و برق کشور از پتانسیل و توان بااستعدادترین فرزاندان کشور بهره‌مند خواهد شد.
کد خبر : 243939

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، در جلسه‌ای که عصر امروز در دفتر ریاست دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، دکتر رضا اردکانیان ضمن حضور در جمع مسئولان و مدیران این دانشگاه، درخصوص راه‌های تعامل بیشتر میان دانشگاه و وزارت نیرو به بحث و تبادل نظر پرداخت.


در ابتدای این جلسه دکتر فتوحی به معرفی اجمالی دانشگاه صنعتی‌شریف پرداخت. وی در ادامه صحبت‌هایش دستاوردها و فعالیت‌های دانشگاه در مقوله‌های آموزش، پژوهش، ارتباط با صنعت، فناوری و کارآفرینی را معرفی کرد.


رئیس دانشگاه ضمن ابراز تمایل از گسترش همکاری‌های دانشگاه صنعتی‌شریف با وزارت نیرو گفت: دانش‌آموختگان و دانشجویان این دانشگاه همواره در امر پژوهش و آموزش پیشتاز بوده‌اند و با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود، در صنعت آب و برق کشور هم فعالیت‌ها و پژوهش‌های فراوان و مثمرثمری داشته‌اند.


در این جلسه مدیران و مسئولین دانشگاه با توجه به پتانسیل‌های موجود و در راستای گسترش تعاملات با وزارت نیرو پیشنهاداتی ارائه کردند. برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی مورد نیاز صنعت آب و برق کشور، ایجاد کارگروه‌های مشترک، سوق‌دادن پایان‌نامه‌های دانشگاه به سمت نیازهای وزارت نیرو و انجام پژوهش‌های موردی با توجه به نیاز صنعت برق از جمله عمده‌ترین مواردی بود که از سوی مدیران و مسئولین دانشگاه به وزیر نیرو پیشنهاد داده شد.


اردکانی در ادامه این جلسه با اشاره به پتانسیل‌های موجود در دانشگاه صنعتی شریف گفت: این دانشگاه همواره همکاری‌های خوبی با وزارت نیرو داشته است و آماده ادامه این همکاری‌های اثرگذار هستیم.


وی از دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف به عنوان سرمایه‌های اصلی این دانشگاه یاد کرد و افزود: حضور دانشجویان با استعداد و نخبه در این دانشگاه، مسئولیت سنگینی را بر عهده مدیریت آن نهاده و باید قدردان این مجموعه گران‌بها بود.


وی یادآور شد: مسئولین دانشگاه صنعتی شریف باید نقش اساسی در ارزش آفرینی این افراد برجسته داشته باشند.


وزیر نیرو در ادامه صحبت‌هایش به لزوم تشکیل کارگروهی مشترک میان این دو نهاد اشاره کرد و افزود: با وجود پتانسیل بالا در دانشگاه صنعتی‌شریف و امکانات موجود در وزارت نیرو، می‌توانیم به شکل سازمان یافته‌تری تعامل و همکاری داشته باشیم.



اردکانیان گفت: می‌توانیم امکانات وسیع وزارت نیرو را در اختیار فرآیند تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی‌شریف قرار داده و با انجام فعالیت‌های مشترک، نیازهای متقابل یکدیگر را تامین کنیم.


وی در پایان تاکید کرد: باید مقوله ارتباط با صنعت و دانشگاه را گسترش داده و به شکل سازمان یافته‌تری در این حوزه گام برداریم. با ایجاد کارگروه‌های مشترک، وزارت نیرو و صنعت آب و برق کشور از پتانسیل و توان بااستعدادترین فرزاندان کشور بهره‌مند خواهد شد.


وزیر نیرو در ادامه این دیدار از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های واحدهای مستقر در مجتمع قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته