دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مجمع عمومی فدراسیون فوتبال؛

حسابرسی رای آورد/ بلاتکلیفی ساختمان استقلال و پرسپولیس

مجمع فدراسیون فوتبال آغاز شد و ناظران مجمع و شمارندگان آرا انتخاب شدند.
کد خبر : 243902

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در حالی آغاز شد که دستور جلسه این مجمع، انتخاب عضو باقیمانده هیات رئیسه بین محمود اسلامیان و شهاب الدین عزیزی خادم است.


در این جلسه علاوه بر مسئولان فدراسیون فوتبال و روسای استانی، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و محمدرضا داورزنی معاون وزیر حضور دارند. با اعلام محمدرضا ساکت با حضور ۵۷ نفر از کل اعضای مجمع این جلسه رسمیت پیدا کرده و به طور رسمی آغاز شد.


*با اعلام قبلی، رسانه ها حق ندارند در مجمع حضور داشته باشند و جلسه از طریق ویدئو، در یک اتاق دیگر برای خبرنگاران پخش می شود.


* شکایت سیدجلال حسینی به سرپرست پرسپولیس
سید جلال حسینی نماینده بازیکنان فوتبال ایران در جلسه مجمع است. علاوه بر او، گرشاسبی سرپرست باشگاه هم در این جلسه حضور دارد. حسینی و گرشاسبی قبل از شروع جلسه درباره بازی دیروز صحبت کردند و حسینی از نحوه داوری اشکان خورشیدی به گرشاسبی گلایه کرد.


* انتخاب ناظران مجمع و شمارندگان آرا
بعد از صحبتهای محمدرضا ساکت، سه نفر به عنوا ناظران مجمع انتخاب شدند. زنگنه، غفاری و جابری به عنوان ناظران مجمع انتخاب شده اند. همچنین شمارندگان آرای انتخاب هیات رئیسه، هراتیان، احمدی و عباسی خواهند بود. پس از انتخاب ناظران مجمع، درباره اتفاقات رخ داده در یکسال گذشته کلیپی به مدت ۲۵ دقیقه پحش شد. در این کلیپ از افتخارات داوران بین المللی فوتبال نظیر علیرضا فغانی و همچنین درباره اقدامات مرکز ملی فوتبال و افتخارات تیم ملی فوتسال صحبت شد. سپس درباره صعود تیم های پایه به جام های جهانی گزارشی پخش شد.


اشتباه در گلزنی تیم ملی بزرگسالان
در کلیپی که پخش شد تعداد گل‌های زده تیم ملی ایران در مرحله راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، چهار عدد اعلام شد. در صورتی که شاگردان کارلوس کی روش توانستند در این دور از بازی ها ۱۴ گل به ثمر برسانند.


تاج: با بودجه ناچیز به سطح جهانی رسیدیم
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه درباره اهم فعالیت های فدراسیون گزارشی را ارائه داد. تاج گفت: اگر برنامه ریزی نداشتیم نمی توانستیم سهمیه باشگاه های خودمان را در لیگ قهرمانان آسیا نگه داریم. اگر حمایت های شخص وزیر ورزش نبود نمی توانستیم این موفقیت را کسب کنیم.


وی افزود: باید راهی را برویم که فوتبال باشگاهی به سمت درآمدزایی برود. ما با بودجه بسیار ناچیز فدراسیون فوتبال توانستیم در رده های مختلف به سطح جهانی برسیم.


سلطانی فر: به شدت تهدید می‌شدیم
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان پس از صحبت های مهدی تاج، میکروفن را در اختیار گرفت و گفت: امیدوارم روند دو سال گذشته فوتبال ادامه پیدا کند. من به فدراسیون فوتبال و جامعه فوتبالی تبریک می گویم. با تلاش هایی که صورت گرفت تنها فدراسیون پنج ستاره فوتبال در آسیا هستیم. قهرمان شدن سخت است اما قهرمان ماندن سختتر است. سطح مطالبات مردم از فوتبال، با توجه به موفقیت های رخ داده بالا رفته است.


وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد:‌لازم است ساختار سازی کنیم. باید در رده های پایه استعدادیابی صحیحی انجام دهیم. اشاره تاج درباره حفظ تعداد سهمیه باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا بسیار درست بود. ما یکباره با ضوابط خاص و مشکلاتی در این زمینه روبرو شدیم. لازم بود در مدت زمانی محدودی، اصلاح ساختار باشگاه ها را انجام دهیم چراکه به شدت تهدید می شدیم.


سلطانی فر در ادامه با شوخی گفت: آقای تاج گفت ۲۰ شبانه روز کامل به این موضوع رسیدگی کردیم. اما فکر می کنم به آقای تاج خوش گذشته است و یادش رفته ۴۰ روز و شب کار کردیم.


وی درباره مشکلات مالی باشگاه ها گفت: برخی از باشگاه‌ها نرفتند اظهارنامه مالیاتی بدهند. در حالیکه اگر این کار را می کردند حتما از معافیت های مختلف بهره می بردند. فکر می کنم همانطور که درباره چهار باشگاه ایرانی که به آسیا رفتند درباره بقیه باشگاه‌ها هم همین دقت صورت بگیرد.


اشتباه عجیب وزیر درباره میزبان جام جهانی ۲۰۱۸!
وزیر ورزش و جوانان خواست درباره قرعه تیم ملی ایران صحبت کند. وی ابتدا گفت: در جام جهانی که در اسپانیا برگزار می شود بسیار قرعه سختی برایمان افتاده است! همین موضوع باعث شد تا مهدی تاج بگوید جام جهانی در روسیه است که داورزنی به شوخی گفت: خب فرقی نمی کند!


سلطانی فر درباره قرعه تیم ملی ایران گفت: وقتی قرعه تیم ملی را با دوره های قبلی مقایسه می کنم باید بگویم مرحله به مرحله خوب شدیم. در هر صورت ورزشکاران ایرانی نشان دادند همیشه در شرایط دشوار حماسه سازی می کنند. با تدارکات و اردوهایی که پیش بینی کرده ایم می توانیم موفق شویم. کمپ لوکوموتیو مسکو را در اختیار گرفتیم تا به بهترین شکل آماده شویم.


وزیر ورزش در ادامه گفت: ترازنامه مالی باشگاه های بزرگ نظیر رئال مادرید و بارسلونا و منچستر یونایتد را که می دیدم متوجه شدم توریسم ورزشی و استفاده از برند این باشگاه ها به خوبی صورت گرفته بود که حداقل ۲۰ برابر باشگاه های ما بود. باید مانع از جنجال آفرینی ها شویم تا بخش خصوصی وارد فوتبال شود.


وی درپایان خاطر نشان کرد: همانطور که رئیس جمهور درباره حقوق شهروندی گفت: برایمان باعث افتخار است که شفاف و روشن همه چیز را ارائه می کنیم و در همین بحث مربوط به بودجه ۹۷ همگان توانستند نقد کنند و ما از این نقدها استفاده خواهیم کرد.


بلاتکلیفی ساختمان استقلال و پرسپولیس
پس از صحبت های وزیر ورزش و جوانان گزارش های مالی، قرائت شد. طبق اعلام حسابرس، تاکنون مالکیت ساختمان سازمان لیگ در اختیار فدراسیون فوتبال قرار نگرفته است.


واگذاری ساختمان‌هایی که در اختیار باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس است، تاکنون از سوی فدراسیون فوتبال صورت نگرفته است. این دو ساختمان تحت مالکیت فدراسیون است اما چگونگی همکاری فدراسیون با باشگاه های استقلال و پرسپولیس، برای در اختیار قرار دادن این ساختمان ها هنوز بلاتکلیف است.


پس از صحبت های حسابرس، برادران رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوی و یکی از اعضای مجمع، درباره دلایل عدم مشخص شدن برخی ترازنامه ها تذکر داد و از وزیر خواست تا به مشکلاتی نظیر عدم تعیین تکلیف مالکیت ساختمان های استقلال و پرسپولیس و همچنین عدم پاسخگویی کارلوس کی‌روش و موسسه سازمان لیگ به اظهارنامه های خود برای پاسخگویی به حسابرس رسیدگی کند.


آذری خواستار حق پخش تلویزیونی شد
سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان پس از صحبت های برادران میکروفن را در اختیار گرفت و گفت: من از آقای وزیر می خواهم مشکل حق پخش را حل کند چون می دانند این موضوع می تواند به باشگاه ها کمک زیادی کند.


درخواست مدیرعامل زن بادران از وزیر
پس از صحبت‌های آذری، تنی چند از اعضای مجمع همچون مدیران عامل باشگاه‌های بادران تهران، پدیده مشهد و روسای هیات های استان ها به انتفاداتی درباره عدم رعایت برخی موارد ذکر شده در آیین نامه فدراسیون فوتبال پرداختند. خانم موسوی مدیرعامل باشگاه بادران هم که در مجمع حضور داشت از وزیر ورزش خواست به بحث ورود بانوان به ورزشگاه ها رسیدگی شود.


وزیر پاسخ داد و جلسه را ترک کرد
سلطانی‌فر درباره صحبت های حسابرس گفت: آنهایی که با ورزش سر و کار دارند می توانند درباره این موضوع خیلی خوب نظر بدهند که این ناهماهنگی ها کمی طبیعی است.


وی گفت: درباره حق پخش تلویزیونی باید بگویم این چالش چندین ساله است که باید طبق مصوبات برنامه ششم توسعه، تعیین تکلیف کنیم.


وزیر ورزش افزود: نزدیک به چهار الی پنج جلسه با رییس سازمان صدا و سیما داشتم. حدود سه، چهار روز پیش پیشنهاد خودمان را برای آقای علی عسگری فرستادیم. فکر می کنیم با تعامل و به دور از چالش با عقل و تدبیر، آن را حل کنیم.


سلطانی فر پس از صحبت هایش اعلام کرد لازم است در جلسه ای که در دفتر رئیس جمهور برگزار می شود شرکت کند و مجمع را ترک کرد.


حسابرسی رای آورد!
پس از آنکه وزیر ورزش و جوانان، محل مجمع را ترک کرد، درباره گزارشی که حسابرس خواند رای گیری شد تا این گزارش مورد تایید قرار بگیرد که این حسابرسی رای آورد و تایید شد!


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته