دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1396 - 10:47
تحلیلگر مصری؛

قدس هدیه ترامپ به رژیم صهیونیستی برای فرار از مخمصه داخلی

یک تحلیلگر مصری نوشت: آمریکا با تحویل دادن قدس به رژیم صهیونیستی چیزهای بسیاری را از دست داد که نمی‌تواند آن را با هیچ چیز دیگری جبران کند، تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا بسیاری از پل‌های تاریخی میان آمریکا و جهان عرب را ویران کرد.
کد خبر : 243852

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه الاهرام چاپ مصر در تحلیلی به قلم فاروق جویده درباره اقدام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی می‌نویسد: «با نگاهی به اوضاع داخلی آمریکا متوجه می‌شویم که دونالد ترامپ از جایگاه خوبی برخوردار نیست و محبوبیت خود را از دست داده است، علاوه بر این پرونده‌ای که مسئولان آمریکایی درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باز کرده‌اند به زیان خودشان تمام شده است.»


جویده با اعلام اینکه دونالد ترامپ اکنون خود را از لحاظ موقعیت به نوعی در جایگاه نیکسون، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا می‌بیند، می‌افزاید: «در آمریکا هنوز مسئولانی وجود دارند که خاطرات سرکشی‌های نیکسون را به یاد دارند و شاهد بودند که چگونه با افتضاحی بزرگ از کاخ سفید اخراج شد. باوجود این، ترامپ کوچکتر از آن است که رئیس‌جمهور آمریکا باشد، او مرد ثروتمندی است اما در آخر پیمانکار املاک و مستغلات است و نمی‌تواند خود را هم‌سطح روسای سابق آمریکا همچون کندی یا کلینتون ببیند.»


الاهرام می‌نویسد: «ترامپ در سیاست همچون آدمی اهل ساخت و پاخت و کسی که دنبال جمع کردن پول و کارگزاری است، رفتار می‌کند. این به‌طور دقیق همان چیزی است که از او در جمع کردن پول‌های کلان از جهان عرب مشاهده شد.»


این تحلیلگر مصری در بخش دیگری از این تحلیل نوشت: «ترامپ قدس را به رژیم صهیونیستی هدیه داد. این، تعبیر بسیاری از کارشناسان جهانی است که معتقدند رئیس‌جمهوری آمریکا چنین اقدامی را انجام داد تا خود را به دامن یهودیان بیندازد و بدین وسیله پول پارو کند. البته این اقدام از شخصی چون ترامپ دور از ذهن نیست، چرا که یهودی‌ها بودند که باعث موفقیت او در انتخابات شدند و او نیز بدین ترتیب به وعده‌ای که به آنها داده بود عمل کرد.»


جویده با مطرح کردن این سوال که «آیا هدیه قدس به رژیم صهیونیستی ساخت و پاختی بوده است تا ترامپ خود را از سرنوشت نیکسون برهاند؟» نوشت: «آمریکا با تحویل دادن قدس به اسرائیل چیزهای بسیاری را از دست داد که نمی‌تواند آن را با هیچ چیز دیگری جبران کند. آمریکا شریک اصلی عملیات صلح میان فلسطینیان و اسرائیل بود، اما در حال حاضر دیگر طرف قابل اعتمادی نیست یا دیگر کسی نمی‌تواند آن را صادق بداند. بسیاری طرف‌ها خواستار توقف تعامل با آمریکا هستند، به‌ویژه بسیاری می‌خواهند که سرمایه‌های عربی از آمریکا خارج شوند، اتفاقی که می‌تواند بدترین وضعیت را برای اقتصاد آمریکا به وجود آورد.»


فاروق جویده در پایان تحلیل خود نوشت: «تصمیم ترامپ برای تحویل دادن قدس به رژیم صهیونیستی بسیاری از پل‌های تاریخی میان آمریکا و جهان عرب را ویران کرد. مرد شماره یک کاخ سفید زمان طولانی نیاز خواهد داشت تا بار دیگر پل‌های اعتماد را بسازد، گرچه به نظر می‌رسد این موضوع به چیزی غیرممکن تبدیل شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته