دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1394 - 13:11

استاد دانشگاه هاروارد: آمریکا در برابر ایران به زانو درآمده است

یک استاد دانشگاه آمریکایی در سخنانی تاکید کرد که بدون شک اسرائیل برای مقابله با ایران مجبور به ایجاد اتحاد با کشورهای عربی است.
کد خبر : 24376

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری نیوزمکس، آلن درشوویتز در یک برنامه تلویزیونی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: آمریکا در برابر ایران به زانو درآمده است و به همین دلیل اسرائیل باید با کشورهای عربی متحد شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود در این‌باره اظهار کرد: شاید بهتر است اسرائیلی‌ها در قبال این مسائل سکوت پیشه کنند و در سطحی پایین‌تر و کمتر از مخالفان دیگر با توافق هسته‌ای با ایران مخالفت کنند.


درشویتز در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا در قبال توافق هسته‌ای پیشنهادشده هیچ متحد و موافقی به جز ایران و شاید سوریه ندارد، افزود: آمریکا مسیر نادرستی را در پیش گرفته و متحدان خود را از دست داده است. این در حالی است که متحدان این کشور اکنون مجبورند به منظور جلوگیری از توافق هسته‌ای که به ایران اجازه تولید سلاح اتمی ظرف 10 سال را بدهد، با یکدیگر ائتلاف کنند.


استاد دانشگاه هاروارد آمریکا در ادامه تصریح کرد: کاخ سفید توافقی را به پیش می‌برد که با مخالفت جمهوری‌خواهان روبرو شده است. من با این موضع جمهوری‌خواهان موافقم و به نظر من تحریم‌ها باید برای گرفتن امتیازات بیشتر از ایران، ادامه می‌یافت.


وی خاطرنشان کرد: آمریکا اکنون به زانو درآمده است و این ما هستیم که به توافق نیازمند شده‌ایم. ایران خود را از این مهلکه دور نگه داشته و آنان دارند مسیری را که دلخواهشان است، مدیریت می‌کنند.


وی در پایان با اعلام موافقت خود با نظر سفیر اسرائیل در واشنگتن مبنی بر اینکه دولت اوباما به طور عمدی باعث تخریب روابط میان اسرائیل و آمریکا شده است، گفت: با وجود اینکه اوباما تحت فشارها سازمان‌های مختلف برای اعلام حمایت از اسرائیل قرار داشته است، باید گفت که او حقیقتا یک ضداسرائیلی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب