دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1396 - 09:54
حزب‌الله لبنان:

امت‌های عربی و اسلامی به سکوت مرگ‌بار خود نسبت به فاجعه انسانی یمن پایان دهند

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمایت مطلق خود را از مردم یمن در مقابل تمام ارتش‌های مزدور که از سراسر جهان جمع شده‌اند، اعلام می‌کنیم.
کد خبر : 243556

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، حزب‌الله لبنان به مناسبت هزارمین روز جنگ یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در این هزار روز شاهد سه پلان مختلف بودیم؛ جنایت و خشونت، کشتار غیرنظامیان و تجاوز سعودی‌ها به خانه و کاشانه یمنی‌ها. پلان جنایت و خشونت به‌طور موازی با اصرار سعودی‌ها بر ادامه جنگ ادامه می‌یابد و آن‌ها هرگونه راه حل سیاسی معقول و متوازن را رد می‌کنند.»


این بیانیه می‌افزاید: «در پلان دوم، شاهد دشمنی ائتلاف سعودی و مقاومت، قهرمان‌بازی، ثبات و صبر ملت مظلوم یمن هستیم. در پلان سوم، که تجاوز سعودی‌ها به خانه و کاشانه یمنی‌هاست، شاهد سکوت عجیب جامعه جهانی، اسلامی و عربی هستیم.»


در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است:‌ «ما بار دیگر تجاوز ائتلاف سعودی و اصرارشان را به ادامه جنگ در یمن محکوم می‌کنیم و خواستار توقف این جنگ ظالمانه و ناعادلانه و کار در راستای حل سیاسی جامع و سریع بحران هستیم. ما حمایت مطلق خود را از مردم یمن در مقابل تمام ارتش‌های مزدور که از سراسر جهان جمع شده‌اند اعلام می‌کنیم.»


حزب‌الله لبنان اعلام کرد: «از همه امت‌های عربی و اسلامی و همه رهبران، حکومت‌ها، احزاب و نخبگان می‌خواهیم که از سکوت مرگ‌بار خود دست بردارند و با صدای رسا توقف این فاجعه انسانی بزرگ را در یمن که در دهه‌های گذشته بی‌سابفه بوده است، خواستار شوند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته