دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1394 - 16:05

بیش‌ترین مصرف غیرمجاز برق مربوط به تهران است

اگر چه دستکاری کنتورهای برق برای کاهش هزینه موضوع تازه‌ای نیست، پایتخت‌نشینان و حاشیه استان تهران بیش‌ترین آمار میزان استفاده از برق غیرمجاز را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر : 24328

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه سالیانه 10 درصد درآمدهای فروش برق این شرکت صرف تامین هزینه‌های مصارف غیرمجاز می‌شود، گفت: عمده مصارف غیرمجاز از برق به علت بالا بودن آمار حاشیه‌نشینی مربوط به استان تهران است.


مسعود معماران با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از میزان مصارف غیرمجاز در کشور نداریم، افزود: تعدادی از افراد برای کاهش هزینه برق مصرفی خود اقدام به دستکاری کنتور می‌کنند که در مشترکان داری انشعاب به علت افت غیرمعمول روند مصرف، سیستم اخطار می‌دهد بنابراین این امر قابل شناسایی است.


وی با بیان اینکه درآمد پیمانکاران برق بر اساس کیلووات بر ساعت محاسبه می‌شود، تصریح کرد: با مشاهده موارد مشکوک و مناطق آلوده، گشت‌های بازرسی فعال‌اند و مشترکان غیرمجاز شناسایی می‌شوند.


معماران با تاکید بر اینکه شناسایی استفاده‌های غیرمجاز از برق واقع دشوار است، ادامه داد: بخشی از مصارف غیرمجاز به واحدها و ویلاهای غیرقانونی ساخته‌شده با دست‌اندازی به عرصه‌های طبیعی مربوط می‌شود، چرا که شرکت توزیع قانونا اجازه برق‌رسانی به این خانه‌ها را ندارد اما یقینا آنها نیز بدون برق نمی‌مانند و برق خود را به صورت غیرمجاز تامین می‌کنند.


وی با تاکید بر اینکه عمده این مناطق به علت ویلاسازی‌های غیرمجاز در دماوند و لواسانات هستند، اضافه کرد: این منع قانونی شرکت توزیع را نیز دچار مشکل و دردسر می‌کند، چرا که باید هزینه برق غیرمجاز استفاده شده را نیز بپردازد.


معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران تاکید کرد: زمانی که تناسب میان بهای خرید و فروش برقرار نمی‌شود و به عبارت دیگر هزینه‌های پیش‌بینی فروش بر اساس میزان برق تولیدی باز نمی‌گردد، استفاده غیر‌مجاز از برق محرز می‌شود و بازرسان برای شناسایی چنین مواردی وارد عمل می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته