دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1396 - 13:33
معاون پژوهشی دانشگاه تهران خبر داد:

رشد بیش از 2 برابری اعتبارات پژوهشی دانشگاه تهران/راه‌اندازی کمیته اعتبارسنجی بررسی نشریات معتبر

معاون پژوهشی دانشگاه تهران از رشد 2 برابری اعتبارات پژوهشی این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 243253

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر رحیمیان در بیست و ششمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: برگزاری جشنواره پژوهشی یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه تهران است چرا که سالانه توانسته پژوهشگران برتر را به کشور معرفی کند.


وی در بیان عملکرد حوزه پژوهشی دانشگاه تهران گفت: در حوزه پژوهش‌های کاربردی شاهد رشد 27 درصدی قراردادهای دانشگاه بودیم، به طوری‌که اعتبارات مصوب ما از 164 میلیارد تومان در سال 95 به 404 میلیارد تومان در سال 96 رسید.


معاون پژوهشی دانشگاه تهران همچنین از راه‌اندازی موسسه نفت با مشارکت وزارت نفت، راه‌اندازی انستیتو گاز طبیعی و مرکز ملی تغییر اقلیم و محیط‌زیست در دانشگاه خبر داد.


رحیمیان درباره پژوهش‌های برتر دانشگاه تهران گفت: کشف و ثبت جهانی گونه‌های جدید سیاه‌ماهی و تشخیص سلول‌های سرطانی مهاجم با استفاده از نانو از دستاوردهای مهم دانشگاه در حوزه پژوهش‌های برتر است.


وی در ادامه گفت: 125 دانشجوی ما توانستند از پایگاه‌های برتر بین‌المللی حمایت جذب کنند و مورد تشویق قرار گیرند.


معاون پژوهشی دانشگاه تهران همچنین از دایر شدن کمیته اعتبارسنجی برای بررسی نشریات معتبر و غیرمعتبر بین‌المللی در دانشگاه تهران خبر داد.


وی گفت: دانشگاه تهران 104 مجله فارسی و انگلیسی در WOF به صورت نمایش‌شده دارد و 2 نشریه در لیست انتظار اسکوپوس قرار دارند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته