دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1394 - 10:04

اعتراض نماینده دلواپس به دستور کار امروز مجلس/ ابوترابی‌فرد: طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای پس از استانی شدن انتخابات بررسی می‌شود

نماینده اراک نسبت به در دستور کار قرار نگرفتن طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت به ابوترابی‌فرد تذکر داد و نایب مجلس در پاسخ به آصفری گفت: این طرح پس از بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس، در جلسه علنی رسیدگی می‌شود.
کد خبر : 24309

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدحسن آصفری در تذکری آیین‌نامه‌ای در نشست علنی امروز - یکشنبه 31 خرداد- گفت: نمایندگان طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای را با رأی بالایی به تصویب رساندند. این طرح، دومین دستور چاپ شده در دستور کاری امروز مجلس قرار دارد، اما متسفانه از دستورات کاری که فرهنگی قرائت کرد حذف شده است.


نماینده اراک در مجلس با استناد به اصول قانون اساسی و مواد 24 و 159 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد: طبق این اصول قانون اساسی و مواد آیین‌نامه طرح‌ها باید با توجه به فوریت آن در دستور کار مجلس قرار گیرد و همان طور که مشاهده کردیم ائمه جمعه، مسئولان کشور و همه ملت در مراسم تشیع جنازه شهدای غواص در خواست‌شان این بود که موضوع هسته‌ای در دستور کار قرار گیرد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خطاب به ابوترابی‌فرد گفت:‌ اجازه این برخوردها و بی‌نظمی را ندهید؛ چون همه نمایندگان در این باره متفق‌‌القول هستند. اگر پشت پرده مسئله‌ای است به ما هم بگویید در غیر این صورت اجازه دهید این طرح در دستور کار قرار گیرد.


حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس اول مجلس که ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر آصفری گفت: همانطور که قبلا توضیح داده شد طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای با تقاضای همه نمایندگان و با رأی 92 درصدی مجلس در دستور کار قرار گرفت.


وی ادامه داد: از نظر آیین‌نامه باید دستور کار جاری تعیین تکلیف شود، سپس طرح اولویت‌دار الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای بررسی شود.
ابوترابی‌فرد با استناد به تبصره 1 ماده 104 آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: طرح استانی شدن انتخابات با تغییر دستور، در دستور کار مجلس قرار گرفته است از این رو باید بررسی آن پایان پذیرد، سپس طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای را بررسی کنیم.
به گزارش آنا، یک فوریت طرح «الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران» 14 بهمن 93 به تصویب صحن علنی مجلس رسید و پس از بررسی و اصلاح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، تقاضای در اولویت قرار گرفتن آن نیز 27 خرداد 94 به تصویب نمایندگان شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد حسن آصفری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته