دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت ذوب فولاد کشور به 55 میلیون تن

وزیر صنعت، معدن و تجارت ظرفیت فعلی ذوب فولاد کشور را 17 میلیون تن در سال اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با تکمیل چند طرح نیمه تمام و دردست اجرا، ظرفیت ذوب فولاد تا 10 سال آتی به 55 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.
کد خبر : 2430

به گزارش گروه اقتصادی آنا، محمدرضا نعمت زاده در آیین بهره‌برداری از خط تولید فولاد آلیاژی در مجتمع فولاد شاهین بناب افزود: صنعت فولاد یکی از مزیت‌های مهم کشور در عرصه‌های صنعتی و معدنی به شمار می‌آید و باید برای دستیابی به اهداف تعریف شده بخش خصوصی بیش از پیش فعال و حمایت شود.


وی با بیان اینکه در عرصه صنایع فولادی در ابتدای خط قرار داریم و بخشی از تولیدات به صورت خام صادر می‌شود، بر ظرفیت سازی برای فراوری محصولات این عرصه با هدف افزایش ارزش افزوده تاکید کرد.


نعمت زاده ظرفیت بالای بخش نورد صنایع فولادی و متناسب نبودن آن با حوزه‌هایی همچون استخراج سنگ آهن و ذوب را مهمترین عامل خالی ماندن ظرفیت بخش نورد صنایع فولادی ارزیابی کرد.


وی ادامه داد: هم اکنون صنایع نورد فولادی کشور با حدود 50 درصد ظرفیت خالی فعالیت می‌کنند که این شرایط بر ضرورت توسعه همگون صنایع فولادی بر اساس ظرفیت‌ها و نیازها می‌افزاید.



انتهای پیام/

برچسب ها: فولاد نعمت زاده
ارسال نظر
قالیشویی ادیب