دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرا نصب قیمت ملک بر شیشه مشاوران املاک ممنوع است؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با تاکید بر اینکه اعلام علنی زمینه کاری از سوی واحدهای مشاور املاک مانند رهن، اجاره، ساخت و ساز و ... منعی ندارد، گفت: اما مشاوران املاک در هر نقطه‌ای از تهران و کشور نباید قیمت واحدهای مسکونی را بر روی شیشه واحد صنفی خود نصب کنند.
کد خبر : 24298

حسام عقبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه نصب قیمت‌ها بر روی شیشه به لحاظ فنی مورد تائید ما نیست، افزود: از آنجا که شاخص‌های تعیین قیمت مسکن متفاوت است، بنابراین این کار ممکن است به تعیین قیمت‌های غیرکارشناسی در بازار منجر شود.


وی تصریح کرد: با این کار ممکن است فروشندگان تحت تاثیر قرار بگیرند و قیمت‌های کاذب در بازار رواج یابد.


عقبایی با تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری مسکن مقوله‌ای تخصصی است، ادامه داد:دولت گذشته حتی برای تعیین قیمت مسکن بلوک‌بندی مناطق را پیشنهاد کرد اما این طرح از ابتدا شکست خورده بود.


وی عنوان کرد: در برخی خیابان‌های تهران مانند آپارتمان متری 7 میلیون تومان است، اما در یک خیابان بالاتر قیمت هر متر مربع واحد مسکونی به 16 میلیون تومان می‌رسد. این بدین معناست که نمی‌توان حتی یک خیابان را ملاک تعیین قیمت قرار داد.


عقبایی خاطر نشان کرد: اعلام قیمت به صورت علنی و پشت شیشه‌ها تخلف است و بازرسان ما در صورت مشاهده چنین مواردی ابتدا به واحد صنفی تذکر می‌دهند و در نهایت تا پلمپ واحد صنفی نیز پیش خواهند رفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته