دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1394 - 09:51

مجتهد: «بن‌سلمان» از «پوتین» خواسته است تا میان ایران و عربستان میانجی‌گری کند

فعال رسانه‌ای مشهور عربستانی در تازه‌ترین نوشته خود در توییتر درباره سفر اخیر «محمد بن سلمان» به روسیه گفت وزیر دفاع عربستان خواستار وساطت روسیه میان ایران و عربستان است تا بدون عذرخواهی بتواند با آتش‌بس در یمن موافقت کند.
کد خبر : 24294

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری شبکه «العالم»، «مجتهد» فعال رسانه‌ای مشهور عربستانی که به‌دلیل ارائه اطلاعات دقیق از پشت پرده خاندان حاکم گمان می‌رود از شاهزاده‌های سعودی باشد، در تازه‌ترین مطلب خود در توییتر نوشت: «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان به روسیه رفت تا بتواند از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری این کشور برای قانع کردن ایرانی‌ها و حوثی‌ها (جنبش «انصارالله») برای موافقت با آتش‌بس بدون عذرخواهی عربستان، کمک بگیرد.


«مجتهد» افزود: روسیه این کار را نخواهد کرد مگر در برابر افزایش قیمت نفت، امضای توافقنامه تسلیحاتی و نیز اجرای توافقنامه فروش سلاح به مصر با پول عربستان که پیشتر متوقف شده بود.


وی نوشت: قرارداد فروش نفت عربستان به روسیه بیش از 10 میلیارد دلار است و در زمان ملک «عبدالله» به مراحل پایانی خود رسیده بود، اما در زمان «سلمان» به‌دنبال فشار آمریکایی‌ها متوقف شد.


«مجتهد» درباره قرارداد فروش اسلحه روسیه به مصر نوشت: این قرارداد به ارزش 7 میلیارد دلار در زمان ملک «عبدالله» تقریبا نهایی شده بود، اما در چند ماه گذشته متوقف شد.


«مجتهد» دشوارترین مرحله را افزایش قیمت نفت همراه با کاهش تولید نفت به‌وسیله عربستان می‌داند که با هدف زیر فشار گذاشتن ایران برای امضای تفاهم‌نامه هسته‌ای و وادار کردن روسیه به خروج از اوکراین انجام شد.


وی می‌نویسد: اقتصاد عربستان تحمل کاهش تولید به‌دلیل افزایش هزینه‌ها را ندارد و در 4 ماه اول سال جاری کسری بودجه به یک‌چهارم تریلیون دلار افزایش یافته بود.


«مجتهد» می‌افزاید: پس از افزایش تولید نفت عربستان، بازارهای نفتی اشباع شدند و بازگشت قیمت‌ها به حالت قبلی جز با کاهش چشمگیر تولید به‌وسیله عربستان (دستکم 3 میلیون بشکه در روز) ممکن نخواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته