دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1396 - 14:53
مدیر فرهنگی واحد فسا:

شیطان مهمترین مانع در راستای قرب ربوبی است

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا اظهار کرد: شیطان این دشمن دیرینه انسان که به عزت پروردگار قسم خورده همه انسانها را بفریبد، به اذن خداوند در عرصه ابتلا و آزمایش انسان مهم‌ترین مانع در راستای قرب ربوبی است.
کد خبر : 242884

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محمد راهوار در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان «دشمن شناسی ازدیدگاه قرآن» که در راستای ارتقای سطح بینش معرفتی، قرآنی و دینی دانشگاهیان و با هدف گسترش فرهنگ قرآنی و نهادینه شدن جامعه آرمانی از منظر قرآن کریم در نمازخانه دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا برگزار شد، گفت: «برخی از دشمنان انسان دشمن ایمان هستند. و به ایمان و اعتقادات انسان ضربه می‌زنند. یکی از آنها که بزرگ‌ترین و قوی‌ترین نیز است، شیطان است. قرآن کریم به صراحت شیطان را دشمن بشر می‌داند.»


وی افزود: «شناخت این دشمن و راه‌های نفوذش در زندگی از اصلی‌ترین وظایف هر مسلمانی است که متأسفانه مداخله و تدلیس شیطانی غالباً مورد غفلت قرار می‌گیرد. تزیین اعمال زشت، ترساندن انسان و وعده فقر از راه‌های نفوذ شیطان است.»


راهوار بیان کرد: «مهمترین راه‌های نفوذ شیطان به قلب انسان همان‌هاست که خود وی نیز بدان جهت از بارگاه قرب ربوبی مطرود شد. وقتی شیطان «خود» را دید و در برابر فرمان الهی مقاومت کرد و وقتی برای خود تصور بزرگی کرد، این تصور باعث کوچک دیدن اطاعت خدا شد و نافرمانی کرد. پس تکبر، خشم و غضب، حسادت، هواپرستی و دنیاطلبی نیز این چنین شیطان را مسلط بر زندگی انسان می‌کند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته