دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1396 - 14:55

آیا پوتین برای شروع جنگ جهانی سوم آماده می‌شود؟

نیوزویک در گزارش مفصلی مجموعه اقدامات پوتین در سوریه، اشغال منطقه کریمه، انواع عملیات‌ روانی و امنیتی در اوکراین، موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و ... را نشانی از آمادگی روسیه به رهبری ولادیمیر پوتین برای شروع جنگ جهانی سوم می داند.
کد خبر : 242859

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نشریه نیوزویک در گزارش مفصلی به اقدامات نظامی، امنیتی و سیاسی روسیه در سال‌های اخیر و تحت رهبری ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور پرداخته است و از آمادگی پوتین برای به راه انداختن جنگ جهانی سوم خبر داده است.


موضوع مقاله نیوزویک حاکی از آن است که مجموعه اقدامات پوتین در سوریه از جمله اتحاد استراتژیک با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، تقویت پایگاه‌های نظامی و تجمع 36 هواپیمای جنگی و بیش از 4700 سرباز روسی در پایگاه حمیمیم در سوریه، اشغال منطقه کریمه در جنوب شرقی اوکراین، انواع عملیات‌های روانی و امنیتی در اوکراین، موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و ... همه نشانی از آمادگی روسیه به رهبری ولادیمر پوتین برای شروع جنگ جهانی سوم دارد.


در بخشی از این مطلب آمده است که پوتین از صنایع روسیه می‌خواهد که همواره برای ساخت محصولات جنگی آماده باشند. نویسنده نیوزویک معتقد است این دیدگاه به یک تئوری قدیمی در شوروی سابق ارتباط دارد که در آن دوران دولت شوروی معتقد بود هر کارخانه‌ای در خاک شوروی باید بلافاصله بعد از اعلام دولت برای تولید تانک، گلوله و هواپیمای جنگی آماده باشد.


نیوزویک با استنادات به صحبت‌های پاول فلگنهار روزنامه‌نگار مستقل و مطرح روسی نوشت که اقتصاد شوروی و سیستم اجتماعی آن بر مبنای آمادگی برای جنگ جهانی ساخته شده بود و اگر واقعاً پوتین درباره این بسیج نیروها جدی باشد، این ایده روسیه را نابود خواهد کرد کما اینکه شوروی سابق را نابود کرد.



در یادداشت مفصل نیوزویک همچنین به افزایش فعالیت‌های رسانه‌های دولت روسی و تبلیغات گسترده رسانه‌های زیر نظر دولت این کشور اشاره شده است و از اخبار روزنامه رسانه‌های روسی درباره موفقیت‌های نظامی در سوریه، تهدید شدید مرزهای غربی روسیه توسط نیروهای ناتو و بررسی اوضاع سیاسی آمریکا به عنوان شاهد مثال دیگری از عزم پوتین برای آماده‌سازی سراسری روسیه برای شروع جنگ جهانی سوم این کشور یاد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته