دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
35 سال پس از انقلاب فرهنگی(2)/ آیت‌الله ممدوحی:

لازمه وحدت حوزه و دانشگاه تعریف دوباره دو مجموعه است

آیت‌الله ممدوحی با بیان اینکه سازندگی کشور و حرکت آن به سوی رشد و کمال با وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود گفت: برای عملی کردن وحدت حوزه و دانشگاه ابتدا لازم است تعریف درستی از هر دو مجموعه صورت گیرد و مفاهیم کاربردی، اهداف و ساختار هر یک مورد بازبینی قرار گیرد.
کد خبر : 242810

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه به معنی صعود همزمان علم و دین به منظور تحقق اهداف حوزه و دانشگاه در راستای بالندگی کشور است اظهار کرد: برای عملی کردن وحدت حوزه و دانشگاه ابتدا لازم است تعریف درستی از هر دو مجموعه صورت گیرد و مفاهیم کاربردی، اهداف و ساختار هر یک مورد بازبینی قرار گیرد و سپس به ارائه راهکار‌ها اقدام کرد.


وی با تاکید بر اینکه وحدت میان حوزه و دانشگاه به معنای پیگیری علوم حوزوی در دانشگاه‌ها و یا دنبال کردن تخصص‌های دانشگاهی در حوزه‌ها نیست افزود: وحدت میان حوزه و دانشگاه به معنای اتصال و تعامل حوزه و دانشگاه به یکدیگر است به گونه‌ای که در مسائل علمی و دینی مشترک باشند؛ همکاری حوزه و دانشگاه و وحدت آن‌ها نیاز به یک طرح ریزی و مدیرت جامع و کامل دارد که در این خصوص کارشناسانی از هر دو طرف با تشکیل اتاق فکر و تنظیم راهکارهای دقیق و مدون می‌توانند تاثیرگذار باشند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه، پشتوانه انقلاب اسلامی بوده و دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تولید علم به شمار می‌روند که هر دو نهاد علمی در جهت رشد و شکوفایی کشور می توانند همراه باشند.


وی به ضرورت نگاه خوشبینانه و صمیمانه میان طلاب و دانشجویان تاکید کرد و افزود: طلاب و دانشجویان باید با ارتباطی تنگاتنگ و صمیمانه مانند اعضای یک خانواده با یکدیگر همکاری کنند تا وحدت حوزه و دانشگاه در همه ابعاد به وجود بیاید.


آیت‌الله ممدوحی با بیان اینکه سازندگی کشور و حرکت آن به سوی رشد و کمال با وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود گفت: در حال حاضر دشمنان شبهات بسیار زیادی را به اسلام وارد می‌کنند و در این شرایط وظیفه حوزویان و دانشگاهیان است که با همکاری و تعامل با یکدیگر پاسخگوی شبهات باشند.


وی با تاکید بر اینکه باید روش‌ها و مقصد‌های حوزه و دانشگاه یکی باشد تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید با تعامل و همکاری با یکدیگر دشمن شناسی کرده و در رفع مشکلات کشور بکوشند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان انیکه در برخی از کتاب‌های علوم انسانی دانشگاه مطالب مخالف معارف الهی و اسلامی بیان می‌شو کنند: هدف این است که دانشگاه و حوزه باهم باشند، تبادل اطلاعات کرده و به روز باشند و روحانی روشن‌بین باید در کنار استاد دانشگاه قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته