محصولات شب یلدا قیمتگذاری میشود/ حضور ناظران مانع از ایجاد بازار سیاه است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و ترهبار شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت شب یلدا، اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان تهرانی برای شب یلدا از روزهای گذشته بهرهبرداران ذخیرهسازی را آغاز کرده و محصولات مورد نیاز از جمله انار، مرکبات، سیب درختی و هندوانه به اندازه کافی برای خرید شهروندان وجود دارد.
وی با بیان اینکه هندوانه و انار از جنوب وارد بازار تهران شدهاند، تصریح کرد: به همین مناسبت ساعت کار میادین دو ساعت افزایش پیدا کرده و تا ساعت 21:00 به شهروندان خدمات ارائه میدهند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و ترهبار شهرداری تهران با اشاره به اینکه نظارت ویژهای بر روی قیمت ارائه محصولات در شب یلدا وجود دارد، اضافه کرد: البته قیمت تابع عرضه و تقاضا است هم اکنون 244 بازار در سطح شهر فعالیت میکنند که ناظران نیز تمامی قیمتها را تحت کنترل دارند.
وی با اشاره به برگزاری جلسه قیمتگذاری با حضور نماینده شورای شهر تهران، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت معدن و تجارت و نماینده بهرهبردارن تصریح کرد: قیمت مصوب اعلام و به شهروندان ارائه خواهد شد. همچنین به منظور ارائه خدمات بهرهبردارن میزان ترازوها و کارگران خود را افزایش دادند تا مردم برای خرید در مضیقه نباشند.
رحیمی با بیان اینکه شهروندان میتوانند برای خرید محصولات شب یلدا به نمایشگاه ارگانیک مراجعه کنند، گفت: این نمایشگاه از ساعت 9 صبح آغاز و تا 9 شب ادامه دارد.
وی با اشاره به وضعیت فروش آجیل و خشکبار در بازار شب یلدا تصریح کرد: آجیل و خشکبار در بازار تحت نظارت میوه و ترهبار به اندازه کافی وجود دارد و قیمتها تحت کنترل هستند و تا شب یلدا پس از تصویب قیمت نهایی هیچ جهشی اتفاق نمیافتد زیرا ما امانتدار مردم هستیم و اجازه نمیدهیم دچار مشکل شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و ترهبار شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه 25 تا 30 هزار نفر به نمایشگاه محصولات ارگانیک مراجعه میکنند، گفت: البته شرایط آلودگی هوا و طرح زوج و فرد در میزان این بازدید تاثیرگذار بوده است.
به گفته رحیمی مردم باید با محصولات ارگانیک آشنا شوند این محصولات به لحاظ اقتصادی هزینه کاشت و برداشتشان زیاد است اما در همه کشورها امروزه استفاده از محصولات ارگانیک رونق پیدا کرده است و این جشنواره با حضور 120 شرکتکننده تلاش میکند تا خانوادهها را به سمت مصرف محصولات ارگانیک گرایش دهد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و ترهبار شهرداری تهران با بیان اینکه محصولاتی که وارد نمایشگاه میشوند ابتدا مورد بازرسی قرار میگیرند، تاکید کرد: اگر محصولات استانداردهای لازم را دارا نباشند، اجازه ورود به نمایشگاه را ندارند همانگونه که 25 الی 30 شرکت نتوانستند به نمایشگاه وارد شوند چون گواهیهای استاندارد نداشتند.
رحیمی با تاکید بر اینکه در شب یلدا میزان تقاضا افزایش پیدا میکند، تاکید کرد که باید نظارتهای کافی وجود داشته باشد تا بازار سیاه به وجود نیاید.
وی در توضیح بیکیفیت بودن برخی از محصولات از جمله هندوانه برای فروش شب یلدا، گفت: یکسری از هندوانههایی که وارد بازار میشوند انباری و بقیه تازه هستند. بالتبع هر چه هندوانه تازهتر باشد و از مزرعه بیاید قیمت بالاتری دارد و قیمت این محصول بر اساس کیفیتش تصویب میشود.
وی با تاکید بر حمایت شهرداری تهران از محصولات ارگانیک عنوان کرد: دستگاههای حاکمیتی باید از کشاورزی ارگانیک حمایت کنند زیرا قیمت تولید محصولات بالاست و اگر حمایت صورت نگیرد نفوذ این محصولات بین مردم کم خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و ترهبار شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری تهران و شورای شهر از منظر حقوق شهروندی و سلامت مردم وارد این موضوع شدند تا فرهنگسازی صورت گیرد اما به مرور باید تولیدکنندهها و دستگاههای حاکمیتی وارد کار شوند و بازار ارگانیک را گسترش دهند.
رحیمی عنوان کرد: نباید این گونه باشد که در سال خرید محصولات ارگانیک به یک دوره 10 روزه محدود شود بلکه بهتر است در سه الی 4 نقطه تهران مکانهایی تاسیس و آغاز به کار کنند و محصولات ارگانیک را در سراسر سال به شهروندان ارائه دهند. متاسفانه شهرداری در این کار تنهاست و نیازمند کمک سازمان برنامه و بودجه نیز هستیم.
انتهای پیام/