دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1396 - 12:21

تجاوز جنسی و قتل دیپلمات بریتانیایی در بیروت / قاتل بازداشت شد

دفتر اطلاعات نیروی امنیت داخلی لبنان اعلام کرد قاتل دیپلمات بریتانیایی امروز (دوشنبه) بازداشت شد.
کد خبر : 242771

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه ال بی سی آی لبنان، دفتر اطلاعات نیروی امنیت داخلی لبنان اعلام کرد قاتل ربکا دایکس فردی به نام ط.ح است و دیپلمات بریتانیایی به‌انگیزه‌های شخصی و نه سیاسی کشته شده است.


جسد دایکس روز شنبه در شمال‌شرقی بیروت در داخل آپارتمانش کشف شد و گفته می‌شود که به او تجاوز شده است. منابع امنیتی می‌گویند قاتل پس از تجاوز جنسی به دایکس او را خفه کرده بود.


خانواده دایکس گفتند تلاش می‌کنند تا پی ببرند چه اتفاقی برای دخترشان رخ داده است. باوجود این، آن‌ها از رسانه‌های خبری خواستند تا به حریم خصوصی ربکا احترام بگذارند.


وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرد ربکا کار خود را در لبنان از آغاز سال جاری میلادی آغاز کرده بود و مدیریت بخش برنامه‌ها و سیاست‌های وابسته به اداره توسعه بین‌المللی را برعهده داشت.


شبکه بی‌بی‌سی به‌نقل از یک منبع امنیتی لبنان اعلام کرد دایکس پس از اینکه از سوی قاتل مورد تجاوز جنسی قرار گرفت، خفه شد. تحقیقات بر روی این پرونده همچنان ادامه دارد.


هوگو شورتر، سفیر بریتانیا در لبنان اعلام کرد از نزدیک در جریان تحقیقاتی که در این زمینه انجام می‌شود، قرار دارد و با مقام‌های لبنانی در ارتباط است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته