دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردبیر تی‌وی‌پلاس:

با «زرد» بودن مشکلی نداریم

فراهانی‌راد از سردبیران تی‌وی‌پلاس است. تا جایی که ملاحظات مجموعه متبوعش اجازه می‌داد، به‌طور شفاف پاسخگو بود اما آن‌جایی که به هر دلیلی امکان پاسخگویی نداشت، صریحاً اعلام می‌کرد که اجازه پاسخگویی در زمینه مزبور را ندارد.
کد خبر : 242739

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، پشت پرده قطع رابطه ستاره تیم ملی فوتبال و دختر مشهور سینما، واکنش دختران تهرانی به پیشنهاد دوستی مردان سن‌بالا...» این‌ها سرخط بخشی از تولیدات ویدیویی مجموعه‌ای به نام تی‌وی‌پلاس است. مجموعه‌ای که تولیدات تصویری مبتنی با محور استفاده از ستاره‌ها و سلبریتی‌ها تهیه و در فضای مجازی منتشر می‌کند. این مجموعه توسط آقای محمدرضا حسینیان راه‌اندازی شده است؛ کسی که سابقه اجرا در برنامه‌های تلویزیونی را هم دارد. او مدتی است که به دلیل حواشی مربوط به این مجموعه در رسانه ملی حضور ندارد. یکی از آخرین تولیدات تصویری این مجموعه که با تیتر «پیشنهاد دوستی مردان سن‌بالا به دختران جوان تهرانی» در‌کانال این مجموعه منتشر شده بود و فضای نامتعارفی را به تصویر می‌کشید، بهانه‌ای شد تا سراغ یکی از مسوولان این مجموعه برویم.(چند ساعت بعد و پس از انجام مصاحبه، این ویدئو از کانال تی‌وی‌پلاس حذف شده بود.) آقای حمیدی فراهانی‌راد، یکی از سردبیران تحریریه تولیدات تصویری تی‌وی‌پلاس است. او تا جایی که ملاحظات مجموعه متبوعش اجازه می‌داد، به‌طور شفاف پاسخگو بود اما آن‌جایی که به هر دلیلی امکان پاسخگویی نداشت، صریحاً اعلام می‌کرد که اجازه پاسخگویی در زمینه مزبور را ندارد.


سراغ مسائل زرد یا عامه‌پسند رفتن لزوماً بد نیست ولی احساس نمی‌کنید در ویدیوی اخیری که منتشر کرده‌اید، قدری از خطوط قرمز و حدود‌و‌ثغور عرف جامعه فاصله گرفته‌اید؟


شما باید ابتدا و انتهای گزارش را ببینید. آن گزارش یک مقدمه و یک مؤخره دارد. توضیحی راجع به آن اتفاق است که دارد واقعیت شهر را نشان می‌دهد. ما گزارشمان را با سانسور کامل منتشر کردیم. اگر تصمیم به پخش راش‌هایی که گرفته شده بود داشتیم، تصاویر عجیب و غریبی منتشر می‌شدند ولی هدف ما از تهیه این گزارش‌ها واکنش‌های منفی مردم به چنین موضوعاتی است. اگر دقت کنید همه دختران می‌گویند ما مخالف این موضوع هستیم. می‌گویند مگر زن و دختر، کالا و محصول است که بخواهد خرید و فروش شود. کسانی که با آنها حرف زده شده بود، همگی مخالفت کرده و گفته بودند که ارزش ما خیلی بالاتر از این حرفهاست. ما سعی می‌کنیم سوژه‌هایی انتخاب کنیم که برای مردم جذاب باشد ولی در نهایت آن چیزی که به مردم نشان می‌دهیم، فیدبک منفی جامعه است در صورتی که ما در راش‌های خودمان، خیلی چیزهای عجیب و غریبی داریم. اگر اینها را پخش کنیم شاید بگویند چقدر بی‌حیایند! مثلاً مواردی بوده که اصلاً این چیزها برایشان مهم نبوده است. با این حال اینها را پخش نمی‌کنیم و در آرشیو نگه می‌داریم. ضمن اینکه این را هم بگویم که ما تحت نظر هستیم. مراودات خوبی با دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف داریم. همه چیز چک می‌شود. با آنها بررسی می‌کنیم و بعد سراغ این کارها می‌رویم.


اجازه بدهید همینجا این سؤال را مطرح کنیم؛ گفتید با دستگاه‌های مختلف مراوداتی دارید و کارها را چک می‌کنید. شفاف می‌توانید نام این دستگاه‌ها و نهادها را بگویید؟


نه! نمی‌توانم بگویم!


یعنی غیر از ارشاد با نهاد دیگری هم مراوده دارید؟
این‌ها امور داخلی و مدیریتی است؛ نمی‌توانم راجع به این موضوعات توضیح دهم!


خب سؤال دیگری می‌کنم. در حوزه تولیدات تصویری اینترنتی، بعضی مجموعه‌ها مجوزشان را از صداوسیما می‌گیرند و بعضی هم از وزارت ارشاد؛ تی‌وی‌پلاس مجوز خود را از کدام یک گرفته؟
وزارت ارشاد.


برگردیم به بحث قبلی؛ گفتید ما واقعیت‌های شهر را نشان می‌دهیم و می‌خواهیم واکنش‌های منفی مردم را نشان دهیم. اجازه می‌دهید من این گزاره را نپذیرم؟
بله!


الان ویدیوی اخیر شما فقط در کانال خودتان حدود 11 هزار مرتبه بازدید خورده. این غیر از دیگر کانال‌هایی است که این را منتشر کرده‌اند. شاید این موضوع واقعیت بسیار کوچکی از یک جامعه شهری است اما انتشار آن در این سطح، حالت قبح‌شکنی و ترویج پیدا نمی‌کند؟
نظر شما واقعاً محترم است. تجربه دارید و سال‌ها مشغول کار هستید و رویکردها و نظرات خودتان را دارید. ما سعی می‌کنیم با تولید برنامه‌های اجتماعی و متفاوت، در مورد چیزهایی که از ما خواسته می‌شود گزارش تهیه کرده و بازتاب موردپسندی را که هم‌جهت با نظام و مردم است نسبت به این موضوعات ایجاد کنیم. در مواردی شبیه آنچه مورد بحث است، سعی می‌کنیم آن قدر این موضوعات را بد نشان دهیم تا کسانی که درگیر این موضوع هستند هم کنار بکشند و از آن منصرف شوند.


واقعاً این اتفاق می‌افتد؟
چرا نمی‌افتد؟ همین الان بروید کامنت‌های زیر پست اینستاگرام همین گزارش را بخوانید. کامنت‌هایی را که دختران و پسران گذاشته‌اند حتماً بررسی کنید. شما که می‌گویید چنین چیزی وجود ندارد...(توضیح: در زمان تنظیم گزارش، برای استفاده از کامنت‌های مورد اشاره در متن گزارش، به صفحه اینستاگرام تی‌وی‌پلاس مراجعه شد اما پست مزبور دیگر وجود نداشت.)
من نگفتم وجود ندارد!
از نظر اینکه می‌گویید خیلی زیاد نیست عرض کردم. این اتفاق خیلی زیاد است. بروید ببینید چقدر کامنت نوشته‌اند. کامنت‌هایی که مردم گذاشته‌اند نشان می‌دهد مردم، حداقل در ظاهر این پدیده را یک پدیده زشت و بد می‌دانند؛ چه خانم‌ها چه آقایان! موردی نبوده که بیاید بگوید چقدر باحال است. کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کامنت‌های همدیگر را می‌خوانند و بحث می‌کنند و به هم کدهای خوبی می‌دهند. شبکه‌های اجتماعی این‌قدر هم بد نیستند...


من نگفتم بدند! خودم از این شبکه‌ها استفاده زیادی می‌کنم. این را که می‌گویید من می‌خواهم تولیداتم متفاوت و جذاب باشد، می‌فهمم ولی...
مقصود من هم از متفاوت بودن، متفاوتِ بد نیست.


بحث من هم این نیست که متفاوت بودن لزوماً بد است. بحث این است وقتی سراغ چنین چیزی می‌روید، بیشتر به ترویج آن دامن می‌زنید تا آنکه آن را نفی کنید.
بالاخره هر کسی نظر خاص خودش را دارد و نظر هر کسی هم محترم است.


راجع به زرد بودن سوژه‌ها چطور؟ الان مثلاً شما راجع به عمل چاقی یک خانم بازیگر یا ماجرای دوستی یک فوتبالیست با یک خانم هنرپیشه ویدئو گذاشته‌اید.
این مطالب را که خیلی از خبرگزاری‌ها و کانال‌های خبری هم منتشر کرده و می‌کنند. اتفاقاً اینها مطالب تولیدی ما نیستند و صرفاً برای این است که کانال ما به روز باشد. در رابطه با زرد بودن هم این عنوانی است که از بیرون به ما می‌زنند و ما مشکلی با این موضوع نداریم. زرد به معنای واقعی، بد نیست. عامه‌پسند چیزهایی است که مردم دوست دارند. یک سری دوست دارند موضوعات تخصصی بخوانند و بعضی هم دوست دارند که مطالب عامه‌پسند دنبال کنند. اتفاقاً مطالب عامه‌پسند، قشر بیشتری را درگیر می‌کند و درخواست‌ها هم از ما در این زمینه بیشتر است.


روند انتخاب سوژه‌ها چگونه است؟
سوژه‌ها را با بچه‌های تحریریه بررسی می‌کنیم و آنهایی را که جذاب هستند، انتخاب می‌کنیم. با توجه به اینکه ما یک بخش خصوصی مستقل هستیم و هزینه‌هایمان را خودمان تأمین می‌کنیم، سعی داریم برنامه‌هایی را تولید کنیم که بدانیم برایمان توجیه اقتصادی دارد. دلیلی وجود ندارد برنامه‌هایی تولید کنیم که برای مردم جذاب نباشد. باید برنامه‌هایی تولید کنیم که چرخ تی‌وی‌پلاس را بچرخاند.


گفتید بخش خصوصی هستید! غیر از جناب آقای محمدرضا حسینیان که عنوان کردید یکی از سهامداران این مجموعه است، می‌توانید باقی سهامداران را هم معرفی کنید؟
خیر. این مسأله از امور مدیریتی داخلی مجموعه است. من اجازه این کار را ندارم. آقای حسینیان را هم چون فرد مشهوری هستند و مردم ایشان را می‌شناسند نام بردم.


طبعاً نام بردن سهامداران نباید چیز پنهانی باشد. شما از مراجع قانونی مجوز گرفته و به آنها اعلام کرده‌اید.
واقعیتش من اجازه این کار را ندارم. پاسخگوی تحریریه و مسائل فنی هستم.


خب غیر از آقای حسینیان، باقی سهامداران شخصیت‌های حقیقی هستند یا حقوقی؟
حقوقی‌اند.


هزینه‌های خودتان را چطور تأمین می‌کنید؟
صرفاً از طریق اسپانسر و تبلیغات درآمد داریم و هزینه‌هایمان را از این محل تأمین می‌کنیم.


از وقتی که برای پاسخگویی گذاشتید ممنونم.


منبع: صبح نو


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته