دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1396 - 10:59
دو خبر/

کرسی آزاداندیشی «سواد رسانه و فضای مجازی» در واحد بهشهر

کرسی آزاد‌اندیشی با موضوع سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در راستای منویات مقام معظم رهبری به همت معاونت فرهنگی دانشگاه و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر در دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد.
کد خبر : 242722

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا نصیری خلیلی معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی واحد بهشهر با بیان اینکه هدف از کرسی آزاداندیشی، شکل دادن فضای بحث و گفت‌وگوی منطقی است عنوان کرد: «کرسی‌های آزاداندیشی یکی از جدی‌ترین مطالباتی است که رهبر فرزانه‌ انقلاب همواره در دیدارهایشان با دانشجویان و مجموعه‌های دانشگاهی مطرح کرده‌اند.»


این مراسم با حضور دکتر حسین اعتصامی کارشناس برتر رسانه برگزار شد.


این کرسی آزاداندیشی که با استقبال خوب دانشجویان روبه‌رو شد با توضیحات تئوری در مورد سواد رسانه ای آغاز و سپس با توضیحات مستند اعتصامی در مورد شبکه‌های اجتماعی و دیدگاه‌های مختلف درباره این پدیده ادامه یافن و مورد ارزیابی قرار گرفت.


در ادامه دانشجویان با طرح سوالاتی مشکلات و آسیب های و فواید استفاده از شبکه‌های اجتماعی را بیان کردند.


کارگاه کارآفرینی و فرایند شرکت‌های دانش‌بنیان


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر گفت: کارگاهی با عنوان «کارآفرینی و فرایند شرکت‌های دانش‌بنیان» با حضور اعضای هیات علمی و اساتید مدعو علاقه‌مند در سالن کنفرانس واحد بهشهر برگزار شد.


دکتر فرشته مومنی افزود: «هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی اساتید با نحوه ایجاد شرکت های دانش بنیان بود که مورد استقبال خوب اساتید قرار گرفت.»


وی گفت: «تدریس کارگاه ایجاد شرکت های دانش بنیان بر عهده دکتر سید احمد قاسمی عضو هیات علمی پِوهشکده علوم انسانی مازندران بود که در خصوص نحوه ثبت ایده و اختراع، نحوه تشکیل شرکت های دانش بنیان، انواع شرکت های دانش بنیان، مراحل تجاری سازی ایده یک فرد به محصول فناور، چگونگی اخذ مجوزهای لازم و... مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.»


مومنی افزود: «برای شرکت کنندگان در کارگاه توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان گواهینامه حضور در دوره صادر شد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته