دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1396 - 10:23
پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی:

سرفصل دروس متناسب با نیاز صنایع و بازارهای صادراتی بازنگری شود

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی تولید علم در راستای رفع معضلات کشور و جهان را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های استاد دانشگاه دانست و گفت: سرفصل دروس هر رشته باید متناسب با نیاز صنایع کشور و بازارهای هدف صادراتی هر دو سال یکبار مورد بازنگری قرار بگیرد.
کد خبر : 242672

دکتر رضا فرضی پور صائن عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در پانزدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد به عنوان پژوهشگر برتر معرفی و تجلیل شد.


رضا فرضی پور صائن متولد 50/3/5 صادره از تهران دکتری مدیریت صنعتی و عضو هیأت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با رتبه استاد تمام دانشکده مدیریت و حسابداری بوده و تاکنون بیش از 173 مقاله ISI و اسکاپوس ارائه کرده است.


وی لیسانس مدیریت صنعتی خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری اخذ کرده و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است که مدرک دکتری مدیریت صنعتی خود را نیز از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران اخذ کرده و از سال 1377 با دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج همکاری مستمر دارد.


فرضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا دلیل انتخابش به عنوان پژوهشگر برتر را تعداد ارجاعات مقالات ارائه شده اش در گروه علوم انسانی کشور در پایگاه اسکاپوس عنوان می کند و به تولید علم در راستای رفع معضلات کشور و جهان به عنوان یکی از مهمترین رسالت های یک عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه اعتقاد دارد و آن را در کنار تدریس واجب می داند.


وی با اشاره به علت موفقیت‌هایش گفت: «اگر موفقیتی هست ابتدا لطف و عنایت خداوند و سپس مدیون اساتید راهنما و مشاور پایان نامه دکتری جناب پروفسور عزیزالله معماریانی و جناب پروفسور فرهاد حسین زاده لطفی هستم. از ایثار و از خودگذشتگی همسرم که به اینجانب فرصت انجام تحقیقات را می دهد نیز سپاسگزار هستم.»


این عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد درباره تاثیر آموخته های دانشگاهی در پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی برای ارتقای آموزه های عملی مرتبط با بازار کار در دانشگاه اظهار کرد: «خواهش من از اساتید و دانشجویان عزیز این است در انجام فعالیت های پژوهشی سختکوش باشند و اگر دست از تلاش در این حوزه بر ندارند، مطمئنا نتیجه خوبی را کسب خواهند کرد. قطعا آموخته های دانشگاهی به شرط همراه بودن استاد راهنمای مناسب در انجام موفق پروژه های تحقیقاتی موثر است. پیشنهاد می‌‌کنم که سرفصل دروس هر رشته متناسب با نیاز صنایع کشور و بازارهای هدف صادراتی هر دو سال یکبار مورد بازنگری قرار بگیرد.»


فرضی پور با بیش از 170 عنوان مقاله در ژورنال های معتبر جهان، در کارنامه درخشان خود کسب مدال نقره ای امام خمینی(ره) را در سال 94 را نیز ثبت کرده است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته