دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1396 - 19:18
وزیر آموزش‌و‌پرورش:

دختران مناطق محروم از ساعت تربیت بدنی محروم هستند

وزیر آموزش‌و پرورش با اشاره به اینکه در برخی مدارس مختلط و یا دخترانه‌ای که معلم مرد وجود دارد دختران از تربیت بدنی محروم هستند، گفت: برخی مدارس ابتدایی که اغلب در مناطق محروم هستند، دانش آموزان دختر در ساعت تربیت بدنی در گوشه‌ای از حیاط مدرسه بازی می‌کنند.
کد خبر : 242527

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید محمد بطحایی در آئین تکریم و معارفه مدیران کل امور زنان و خانواده، با اشاره به جایگاه زنان در جامعه، گفت: زنان همواره با بی‌عدالتی روبه‌رو بوده‌اند و این نا برابری‌ها دو جنبه کیفی و کمی دارد.


وزیر آموزش‌و‌پرورش اظهارکرد: در جنبه کمی در سال‌های اخیر دستاوردهای خوبی داشتیم و امروز تقریبا در آموزش‌و‌پرورش بین دختران و پسران تفاوت معنی‌دار به چشم نمی‌خورد مگر در مناطقی که به علت محرومیت‌ها هنوز شاهد تفاوت‌هایی هستیم.


وی تصریح کرد: بالاتر از کمیت، نابرابری کیفیت است و متاسفانه شاهد تفاوت و فاصله قابل توجهی بین دانش‌آموزان دختر و پسر هستیم و برخی از این نابرابری‌ها پنهان بوده و به چشم مسئولان نمی‌آید.


بطحایی با اشاره به اینکه در برخی مدارس مختلط و یا دخترانه‌ای که معلم مرد وجود دارد دختران از تربیت بدنی محروم هستند، گفت: برخی مدارس ابتدایی که اغلب در مناطق محروم هستند، دانش‌آموزان دختر در ساعت تربیت بدنی در گوشه‌ای از حیاط مدرسه بازی می‌کنند و این از آثار نابرابری دختران و پسران است.


وزیر آموزش‌و‌پرورش عدم دسترسی دختران به مراکز یادگیری ثانوی را یکی دیگر از آثار نابرابری دختران با پسران دانست، افزود: پژوهش سراها، کتابخانه‌ها و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان محیط‌هایی هستند که برای هر دو جنسبت فراهم شده است.


وی خاطرنشان کرد: حل موضوع مذکور باید یکی از دغدغه‌های امور بانوان باشد.


بطحایی به جمعیت60 درصدی زنان و دختران در آموزش‌و‌پرورش اشاره کرد و یادآور شد: علیرغم جمعیت انبوه زنان و دختران در آموزش‌و‌پرورش از این پتانسیل نیروی انسانی استفاده نشده است و مدیرکل امور زنان موظف به ارائه راهکار و حل این مشکل با کمک مسئولان ذی ربط است.


وزیر آموزش‌وپرورش افزود: در این زمینه باید هر ساله، فعالیت‌های انجام شده توسط امور زنان رصد شود تا بر اساس شاخص‌های مربوط میزان پیشرفت آن مشخص شود.


وی ادامه داد: موانع جذب زنان در پست‌های مدیریت باید شناسایی و رفع شود، البته زنانی که در پست‌های مدیریتی به کار گرفته م‌ شوند در زندگی خود با محدویت هایی مواجه خواهند شد.


بطحایی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش‌و‌پرورش تلاش می‌کند از پتانسیل بانوان در پست‌های مدیریتی بیش از پیش استفاده کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته