دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1396 - 12:55
غلامی در آیین اختتامیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش:

مسئولان به دانشگاه‌ها اعتماد کنند/توسعه کارآفرینی و اشتغال فقط از طریق تجاری‌سازی ممکن است

آیین اختتامیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار به همراه تقدیر از غرفه‌های برگزیده نمایشگاه صبح امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
کد خبر : 242368

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر منصور غلامی در آیین اختتامیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار، ضمن تبریک موفقیت‌های فناوران و پژوهشگران و آرزوی توفیقات بیشتر اظهار داشت: نگاه به این رویداد هر سال و تغییرات اتفاق افتاده بسیار امیدوار کننده است به لحاظ سابقه تاریخی کشورمان یک حرکت نو در حوزه دستاوردهای پژوهشی داشته‌ایم.


وی اضافه کرد: نقطه عطف ما در این رابطه این است که دانشگاه‌های ما از آموزش محور بودن به سمت دانشگاه نسل سوم حرکت کرده‌اند و این حرکت برای کشور ایران جزء اهداف برنامه‌های سال‌های قبل بوده است این اتفاق این نوید را به ما می‌دهد که رفته رفته دستیابی به دانشگاه نسل چهارم هم قابل تصور است.


وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به رونمایی 70 طرح فناورانه در این نمایشگاه تاکید کرد: این مهم اتفاق بسیار ارزشمندی بود که منجر به افزایش مبلغ قراردادهای امضا شده بین دانشگاه و صنعت شد، امیدواریم این روند بسیار سریع را در سال‌های آینده هم شاهد باشیم.


وی ضمن تاکید بر اطلاع‌رسانی نقاط قوت این نمایشگاه‌ها و دستاوردهای پژوهشی مراکز علمی به مردم و مسئولان گفت: از مسئولان تقاضامندیم که به نهادهای علمی اعتماد کنند و حمایت‌هایشان بیش از گذشته باشد. ما به توسعه کارآفرینی و اشتغال نخواهیم رسید مگر از طریق تجاری‌سازی، مگر با اعتماد به نوآوران و ایده‌پردازان، ایجاد فرصت و حمایت از این حوزه لازمه تحقق این امر است.


غلامی از افزایش حمایت وزارت علوم از پژوهشگران و فناوران خبر داد و گفت: امیدوارم کاری کنیم که آنچه امسال رونمایی شد سال دیگر به مرحله تولید برسد و به اقتصاد کشور کمک کند و این حرکت را مستمراً برای ورود به بازارهای جهانی داشته باشیم.


در حاشیه این مراسم با حضور وزیر علوم، معاون پژوهشی وزارت علوم و معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 31 قرارداد پژوهشی ارتباط با صنعت بین دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری با شرکت‌های مختلف از صنعت امضا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته