دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1396 - 12:39
غلامی در جمع خبرنگاران:

تسهیلات خرید تجهیزات آزمایشگاهی باید به صورت بلاعوض باشد/ سازمان برنامه و بودجه نظر ریاست جمهوری را لحاظ کند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بر قید واژه «بلاعوض» در لایحه بودجه سال 97 مربوط به تسهیلات خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای دانشگاه‌ها که توسط سازمان برنامه و بودجه حذف شده است، تاکید کرد.
کد خبر : 242366

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه آیین اختتامیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار که صبح امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد درباره حذف بودجه خرید تجهیزات آزمایشگاهی از لایحه بودجه سال 97 و مشکلات احتمالی نهادهای پژوهشی در این باره توضیح داد: قرار بوده اعتبارات کافی با نظر ریاست جمهوری در لایحه بودجه 97 مربوط به تجهیز و بازسازی آزمایشگاه‌ها در نظر گرفته شود که به صورت بلاعوض هم باشد اما متاسفانه این بلاعوض بودن در لایحه قید نشده است.


وی اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم تا واژه بلاعوض هم در این ارتباط در لایحه قید شود و خواهش‌مان از مسئولان سازمان برنامه و بودجه این است تا نظر ریاست جمهوری را لحاظ کنند.


غلامی تاکید کرد: این موضوع جزء تاکیدات مقام معظم رهبری بوده که مکرراً در فرمایشات‌شان به آموزش عالی، پژوهش و فناوری تاکید دارند که این تاکیدات به این معناست که باید همه مجموعه‌های مسئول از سیستم پژوهشی و امکانات مورد نیاز حمایت کنند تا بتوانیم عملکرد خود را بر اساس آن چیزی که نظر رهبری و ریاست جمهوری است برای حل مشکلات و ایجاد اشتغال بر مبنای فناوری انجام دهیم.


وزیر علوم گفت: من قول می‌دهم اگر ما یک دوره حمایت جدی از مراکز دانشگاهی داشته باشیم در آینده نه چندان دور خود آنها می‌توانند بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را به درآمد تبدیل کنند، نمی‌شود میانه راه این مجموعه‌ها رها شوند.


وی درباره نقش پژوهشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی در تحقق اقتصاد مقاومتی هم گفت: باید فضایی را ایجاد کنیم تا صاحبان ایده و فاوری با صاحبان تولید، صنعت و تجارت رو در رو شده و همدیگر را پیدا کنند و بتوانیم از طریق حمایت ایده‌ها به سطح تولید و تجاری‌سازی برسیم. تحقق این مهم مسیرهای متعددی دارد که معمول‌ترین آن در دنیا برگزاری همین نمایشگاه‌ها است که خوشبختانه هر سال در کشورمان شاهد استقبال بیشتر صاحبان صنایع، فناوری و نوآوری هستیم.


غلامی درباره جایگزین مناسب برای جدول 14 (بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی) که سال گذشته توسط مجلس حذف شده بود نیز گفت: طرح‌هایی را مد نظر داریم که امیدواریم با کمک مجلس جایگزین مناسب برای آن تعیین شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته