دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1394 - 13:57
معاون نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خبر داد

آزمایش‌های ویژه برای 13 محصول آرایشی و بهداشتی پرمصرف

معاون نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: یکی از برنامه‌های مهم در این اداره ایمنی محصولات آرایشی و بهداشتی است و برای دستیابی به این امر مهم، طرح PMS ( نظارت و بررسی محصولات در سطح عرضه ) در این اداره در حال پیگیری و انجام است.
کد خبر : 24217

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مصطفی اسماعیلی گفت: این برنامه هر ساله انجام می‌شود و در این طرح یک سری از محصولات آرایشی و بهداشتی در سه محور از لحاظ حساسیت، میزان مصرف و مخاطراتی که برای مصرف کننده دارند، انتخاب می‌شوند.


اسماعیلی یادآور شد: موارد مورد آزمایش از هشت محصول در سال گذشته، امسال به 13 محصول افزایش یافته است.


معاون نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: این محصولات طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان غذا و دارو به دانشگاه‌ها، از سطح عرضه خریداری می‌شوند و بر اساس نوع محصول آزمایشات خاصی روی محصولات در آزمایشگاه‌های قطب انجام می‌شود و در قالب یک برنامه هر سه ماه یکبار نتایج به سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود.


اسماعیلی گفت: از این محصولات می‌توان به ریمل، خط چشم مایع، رژلب، رنگ مو، پودر لباسشویی، مایع ظرفشویی، صابون، ژل بهداشتی بانوان، شامپو بچه، انواع برق لب، خمیر دندان، انواع کرم‌های دست و صورت و لوازم کودک برای خمیر بازی اشاره کرد.


وی گفت: در سال گذشته PMS محصولات آرایشی و بهداشتی وارداتی و تولید داخل صورت گرفت و تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی منطبق با نتایج آزمایشات بوده است و هیچ گونه مشکلی از لحاظ ایمنی محصولات وجود نداشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته