دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1396 - 00:26
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

هدف غرب از پیوستن ایران به FATF، سیاسی است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: هدف غرب از پیوستن ایران به این کنوانسیون سیاسی است، آنها قصد دارند برای ایران از لحاظ سیاسی مشکل ایجاد کنند.
کد خبر : 242051

سیدکاظم‌دلخوش‌اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با اشاره به بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: هدف غرب از پیوستن ایران به این کنوانسیون، سیاسی است، آنها قصد دارند برای ایران از لحاظ سیاسی مشکل ایجاد کنند.


وی با بیان اینکه ایران باید موضوع الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم را با دقت پیگیری کند، ادامه داد: پیوستن به این کنوانسیون به دور از هرگونه سیاسی بازی و در صورت داشتن سودی برای ایران مورد قبول است.


دلخوش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه جزو کشورهایی است که همواره بر مسائل اخلاقی، اقتصادی و نوع ارتباطات با دنیا، حساس است، افزود: اما متاسفانه برخی کشورها همیشه به دنبال برنامه‌ریزی برای آسیب‌رساندن به کشورهایی مانند ایران هستند که اصلا روند خوبی نیست.


نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موارد مورد اختلاف در این کنوانسیون، اختلاف کشورهای مختلف به‌ویژه آمریکا و اسرائیل و انگلستان با ایران در تعریف تروریسم است، توضیح داد: این کشورها، گروه های مدافع حقوق ملت خود و سایر ملت‌ها را تروریسم معرفی می کنند، در صورتی که ایران گروه های تروریستی همچون داعش را به عنوان تروریسم می‌شناسد.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: با وجود این تعاریف، ایران باید در پیوستن به FATF دقت زیادی داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته