دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1394 - 13:14

واشنگتن: حمایت ایران از تروریسم بین‌المللی همچنان ادامه دارد/ تحریم‌های مبتنی بر تروریسم با توافق هسته‌ای لغو نخواهد شد

وزارت امورخارجه آمریکا در گزارش سالانه خود ادعا کرد که ایران همچون سال گذشته میلادی به حمایت از تروریسم بین‌المللی ادامه می‌دهد و نگرانی‌های ما درباره فعالیت‌های نظامی ایران در منطقه خاورمیانه همچنان به قوت خود باقی است.
کد خبر : 24198

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «وال استریت ژورنال»، وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار گزارش سالانه‌ اعلام کرد: ایران همچون سال 2014 به حمایت از حزب‌الله لبنان و برخی از گروه‌های شیعی در عراق ادامه می‌دهد.


براساس این گزارش، وزارت امورخارجه آمریکا در این گزارش افزود: همچنان برخی رهبران القاعده در ایران بازداشت هستند و اقدامی برای محاکمه آن‌ها انجام نمی‌شود.


بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا در حالی منتشر شده است که تنها کمتر از 10 روز تا ضرب‌الاجل توافقی 30 ژوئن بر سر دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 5+1 باقی است.


«تینا کایدانو» هماهنگ‌کننده امور مبارزه با تروریسم وزارت امورخارجه آمریکا در این‌باره گفت: آمریکا بر لزوم تلاش برای تکمیل روند مذاکرات با ایران بر سر پرونده هسته‌ای این کشور تاکید دارد ولی این بدان معنی نیست که واشنگتن از فعالیت‌های نظامی کنونی ایران در منطقه در حمایت از تروریسم چشم‌پوشی کند.


وی تصریح کرد: تحریم‌های وضع شده علیه ایران در زمینه تروریسم حتی در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای همچنان به قوت خود باقی می‌ماند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته