دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1396 - 09:43

نیازی به برگزاری کنکور برای متقاضیان نیست/ صندلی‌ها خالی است

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود صندلی‌های خالی در دانشگاه‌های کشور نیازی به برگزاری کنکور برای متقاضیان ورود به دانشگاه نیست.
کد خبر : 241789

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عباسعلی پوربافرانی با اشاره به موضوع حذف کنکور از نظام آموزش عالی کشور، گفت: حذف کنکور در مجموع می‌تواند کمک‌کننده به نظام آموزشی باشد. البته باید یک رقابت سالم در برخی کرسی‌ها که دارای متقاضیان زیادی است، ایجاد شود.


نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درخصوص جایگزین کنکور باید یک مطالعه و تحقیق عمیق و میدانی صورت گیرد تا حذف کنکور، علمی و کارشناسی‌شده صورت گیرد.


پوربافرانی با اشاره به وجود صندلی‌های خالی در دانشگاه‌های کشور گفت: با این وجود، به نظر می‌رسد نیازی به برگزاری کنکور برای متقاضیان نباشد.


وی ابراز امیدواری کرد یک راهکار جدید و متناسب با وضعیت آموزشی و تحصیلی جامعه برای این موضوع در نظر گرفته شود.


این نماینده مجلس با اشاره به برگزاری کلاس‌های آمادگی کنکور گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که آموزش و پرورش بتواند کلاس‌هایی برای حمایت بیشتر دانش‌آموزان برگزار کند چرا که موسسات برگزاری کنکور از شیوه‌هایی غیرمعمول استفاده می‌کنند و بیشتر کار آنها نمایشی است و همچنین هزینه بسیار زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کنند که این موضوع قابل پذیرش نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته