دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
احمد باقری مزینانی*

دستاوردهای راهبردی فروپاشی داعش

ناکارآمدی نظریه خلافت و استحکام و تعمیق الگوی ولایت و فراهم شدن زمینه هم افزایی اسوه های مقاومت از دستاوردهای فروپاشی داعش به حساب می‌آیند.
کد خبر : 241680

بدنبال ارائه کارکردهای سیاسی و پیامدهای امنیتی خلافت خرافی داعش (قسمت اول)، اینک دستاوردهای راهبردی فروپاشی حیات هشتاد ماهه خلافت وهمی - وهابی به شرح زیر تقدیم می شود. یادآور می شوم که این دستاورها به ترتیب شماره، متناظر با کارکردهای سیاسی و پیامدهای امنیتی پیش گفته است.
دستاورد اول: بی مبنای و ناکارآمدی نظریه خلافت و استحکام و تعمیق الگوی ولایت و فراهم شدن زمینه هم افزایی اسوه های مقاومت (رهبری معظم انقلاب، آیت الله سیستانی، سید نصرالله، عبدالملک الحوثی، شیخ زکزاکی، شیخ نمر، قاسم سلیمانی و...).
دستاورد دوم: آشوب آفرینی در تدابیر راهبردی (جنگ نیابتی طولانی، جنگ درون تمدنی و درون دینی، تخریب سرمایه اجتماعی دین و...) و پریشانی محاسبات سیاسی و امنیتی محور عبری - عربی - غربی.



دستاورد سوم: تثبیت و تعمیق کمی و کیفی اقتدار، مشروعیت بخشی و هم افزایی جبهه جهانی ضد استکباری از یک سو و گسترش عرصه ژئوپلیتیک مقاومت و توسعه دامنه آسیب پذیری استکبار، استبداد و رژیم صهیونیستی در غرب آسیا از سوی دیگر.



دستاورد چهارم: توجیه پذیری ضرورت منطق هم سوی و همگرایی درون نگر و برون گرا امنیت مقاومت محور و اقتصاد مقاومتی.


دستاورد پنجم: بازفرآوری، توسعه کمی و کیفی و هم افزایی گروه مقاومت و مدافعان حرم از شبه قاره هند تا شامات و از بین النهرین تا خلیج عدن (بسیج مردمی، حزب الله، حشدالشعبی، لجان الشعبی، فاطمیون، زینبیون و...)



دستاورد ششم: بازشناسی شاخص های اصلی و فرعی عقاید خرافی جهالت پایه و رفتارهای عصبیت مایه در حیات خلافت بدوی و عشیره ای و باز فهمی مولفه های اصلی و فرعی عقاید حکمت پایه و باورهای حلاوت مایه در حیات معقول اسلام ناب.


دستاورد راهبردی نهایی: ترسیم، تکثیر وعمق بخشی معنوی، انسانی، کارکردی و ساختاری الگوی تمدن نوین اسلامی و الهام بخشی آن در سطح ملی، منطقه ای و جهانی.



*عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع)


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته