دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1396 - 11:12
از صبح امروز در 22 مرکز آغاز شد؛

رقابت ۳۰ هزار داوطلب در آزمون قضاوت

آزمون تصدی منصب قضاء در سال 96 با حضور 20 هزار داوطلب مرد و 10 هزار داوطلب زن، صبح روز جمعه در 22 مرکز برگزار شد.
کد خبر : 241656

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه در خصوص آزمون تصدی منصب قضا سال ۹۶در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۱۱هزار قاضی مشغول به کار هستند که از این تعداد ۱۰هزار و ۲۰۰ نفر در دادگستری، ۴۰۰ نفر در مراجع کشوری، ۲۰۰نفر در سازمان تابعه و ۵۰ نفر هم در ستاد حضور دارند.


وی با بیان اینکه ۸.۵ درصد قضات یعنی حدود ۹۲۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: حدود ۲۳درصد قضات تحصیلات حوزوی دارند و ما باقی تحصیلات دانشگاهی دارند.


معاون منابع انسانی قوه قضاییه افزود: درطول برنامه ششم می‌توانیم سالی ۸۰۰ قاضی جذب کنیم، البته ۴برابر این تعداد می‌توانیم کارمند اداری جذب کنیم. امسال هم ۹۰۸ نفر به مجموعه دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.


وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه در مجموع دستگاه قضایی چه تعداد پست بلاتصدی است، گفت: فعلا 50 درصد پست‌های اداری بلاتصدی داریم و در پست‌های قصایی هم ۳۰تا۴۰درصد پست‌ها بلاتصدی است.


امینی در خصوص رویکرد سیاسی قوه قضاییه در جذب قضات گفت: گزینش در سراسر کشور یکی است و شاخصه‌هایی دارد. طبیعتا چیزی به نام دیدگاه سیاسی نداریم، اما ممکن است مواردی سوء‌سابقه محسوب شود؛ کسی که قاضی می‌شود نباید سوسابقه داشته باشد اما اینکه در انتخابات به چه کسی رای داده مهم نیست. تاکنون موردی صرفا به خاطر سلیقه سیاسی رد نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته