دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1394 - 12:03
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در گفت‌و‌گو با آنا:

اولیایی: برخی نمایندگان مجلس برای حضور در هیات مدیره سرخابی‌ها سر و دست می‌شکنند/ دست و پای استقلال و پرسپولیس را بسته‌اند

کاظم اولیایی گفت: وزارت ورزش باید منابع مالی مشخصی را برای استقلال و پرسپولیس مشخص کند.
کد خبر : 24165

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال معتقد است وضعیت فعلی استقلال به دلیل تصمیمات غلط و متضاد مجلس برای خصوصی سازی تیم های دولتی است.


کاظم اولیایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا افزود: «با حضور هیات مدیره جدید در استقلال هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد چرا که در بر همان پاشنه قبلی می چرخد. مشکل اصلی استقلال، نبود منابع مالی است و تغییر افراد چیزی را حل نخواهد کرد. در حال حاضر اعضای هیات مدیره استقلال از وزارت ورزش درخواست پول می‌کنند اما وزیر هم می گوید که پولی وجود ندارد. این کار را همان اعضای قبلی هیات مدیره هم انجام می دادند. پس عملا می بینیم که با حضور هیات مدیره جدید هم چیزی تغییر نخواهد کرد.»


وی درباره عدم تخصیص بودجه دولتی به دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: «بعضی از وزارتخانه ها که هیچ سنخیتی با ورزش ندارند، چند تیم فوتبال در لیگ برتر و لیگ دسته اول دارند اما وزارت ورزش که مدعی مالکیت دو تیم استقلال و پرسپولیس است، هیچ پولی به این دو تیم نمی دهد. اگر قرار بر این است که دولت به تیم های دولتی پولی ندهد باید این مسئله درباره همه تیم ها صدق کند. در حال حاضر دست و پای استقلال و پرسپولیس را بسته‌اند و به آنها می گویند که باید با تیم‌های پولدار به رقابت بپردازند.»


اولیایی با انتقاد از روند موجود در رابطه با خصوصی سازی سرخابی ها عنوان کرد: «از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود که به شعارهایش عمل کند و تدبیری برای ساماندهی این دو تیم صورت دهد. اگر هم دولتی ها خواستار فوتبال حرفه ای نیستند با شجاعت تمام آن را اعلام کنند. البته برخی نمایندگان مجلس در این مسئله بی تقصیر نیستند. توصیه من به آنها این است که به جای تلاش برای حضور در ورزش، به فکر وضع کردن قوانینی برای باشگاه‌داری حرفه‌ای باشند.»


مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران افزود: «مدتهاست قانون باشگاه‌داری حرفه ای در مجلس خاک می خورد چرا که هیچ کدام از نمایندگان مجلس که برای عضویت در هیات مدیره استقلال و پرسپولیس سر و دست می شکنند پیگیر این موضوع نیستند. در حال حاضر اکثر نمایندگان مجلس فوتبال‌دوست شده اند!»


وی در پاسخ به این سوال که چرا روند انتخاب سرمربی استقلال طولانی شده است؟ عنوان کرد: «این طولانی شدن انتخاب سرمربی استقلال برای منحرف کردن مردم است. در این مدت نام های بزرگی را به عنوان گزینه های سرمربیگری استقلال مطرح کردند تا روی نقاط ضعف خودشان سرپوش بگذارند. مربی خارجی حرفه ای است و در وهله اول مبلغی از قراردادش را می خواهد. وقتی پولی در باشگاه نیست چگونه می خواهند مربی خارجی جذب کنند.»


اولیایی در پایان صحبت هایش درباره اظهارنظر بعضی از مسئولان وزارت ورزش در قبال عدم تخصیص بودجه به استقلال و پرسپولیس گفت: «بعضی از مسئولان وزارت ورزش درباره بودجه پرداختی این وزارتخانه صحبت هایی را انجام داده اند که اصلا در حیطه وظایف آنها نیست. به طور مثال احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش هم در این باره صحبت کرده است. اینکه معاون فرهنگی چه ارتباطی با بودجه و مسائل مالی می تواند داشته باشد برای من هم جای سوال دارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته