دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شریعتمداری:

واردات بی‌رویه از طریق نظام تعرفه کنترل می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واردات بی‌رویه از طریق نظام تعرفه کنترل می‌شود، گفت: محدودیت در واردات بدون جلوگیری از قاچاق به قاچاقچیان کمک می‌کند.
کد خبر : 241571

به گزارش گروه رسانه ها یدیگر آنا، محمد شریعتمداری در حاشیه کنگره شهید مفتح اظهار کرد: راهکار مقابله با واردات بی‌رویه، کنترل نظام تعرفه‌هاست و در حال حاضر تا وقتی ماده 22 قانون رفع موانع تولید وجود دارد که در آن قانون، اجازه ممنوعیت واردات را به دولت نداده است، راه حل ما ایجاد محدودیت‌های تعرفه‌ای است.


وی افزود: در سال اخیر برای 800 قلم کالا محدودیت تعرفه‌ای به هیأت وزیران تقدیم شد تا از تولید داخلی حمایت شود.


وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: واردات از سایر مبادی به شکل تعاونی‌های مرزنشینی، ته‌لنجی و بازارهای مرزی نیز وجود دارد که روی واردات بی‌رویه تأثیرگذار است.


وی عنوان کرد: تلاش شده است تا این مبادی ورودی نیز ساماندهی شود و مصوبه هیأت وزیران نیز گذرانده شده است اما در این زمینه باید قدم‌های مؤثری برداشته شود.


شریعتمداری با بیان اینکه واردات از طریق نظام تعرفه به غیر از کالاهای ممنوعه باید کنترل شود اما به شرط اینکه جلوی قاچاق نیز گرفته شود، افزود: وقتی جلوی واردات گرفته شده و ممنوعیت قانونی گذاشته شود می‌توان از واردات بی‌رویه جلوگیری کرد در غیر این صورت محدودیت در واردات به قاچاقچیان کمک کرده است.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته