دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1394 - 11:32

وزیر راه و شهرسازی: شرکت‌های فرانسوی برای بازگشت به ایران کاملا آماده هستند

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در زمان اجرای تحریم‌ها نیز سیستم حمل‌ونقل ما به طور کامل فعال بود، گفت: در سال گذشته تعداد پروازهای بین‌المللی از حریم هوایی ایران به 2 برابر افزایش یافت و پروازهای بین‌المللی در تهران نیز 18 درصد بیش از سال گذشته بوده است.
کد خبر : 24157

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در گفت‌وگو با هفته‌نامه فرانسوی لوپوئن در پاسخ به این سؤال که دیپلماسی فرانسه در مذاکرات هسته ای با ایران بسیار بیشتر از مذاکره‌کنندگان آمریکا سختگیری از خود نشان می‌دهد، آیا شرکت‌های فرانسوی بهای این سخت‌گیری را با بیرون ماندن از بازار ایران خواهند پرداخت؟ افزود: به هیچ وجه، این طبیعی است که در مذاکرات هر کسی نظر خود را بیان کند اما ما در آستانه یک تغییر عمده سیاسی و اقتصادی برای ایران و جهان هستیم.


وی ادامه داد: بر خلاف آنچه من در این طرف و آن طرف می‌خوانم، روابط ما با فرانسه خوب و حتی عالی است. ما در پاریس به خوبی مورد استقبال دولت قرار گرفتیم و همه مایل به باز کردن یک صفحه جدید در روابط دوجانبه هستند.


آخوندی درباره رقابت شرکت‌های فرانسوی با همتایان آمریکایی خود برای سرمایه‌گذاری‌های بسیار بالا در بازار ایران، اضافه کرد: شرکت‌های فرانسوی برای بازگشت به ایران کاملا آماده هستند، به خصوص برخی از آنها در حال حاضر با این بازار بسیار آشنا هستند. حتی در سال‌های اخیر، تماس‌های تجاری، قانونی و شفافی صورت گرفته است.


وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برخی دیگر از شرکت‌ها به زمان بیشتری برای ایجاد روابط درازمدت نیاز دارند و این قابل درک است. در کل روابط تجاری فرانسه و ایران خوب است. این تاخیر فرانسه برای ورود به بازار ایران فقط یک بلوف و بخشی از بازی است.


آخوندی تاکید کرد: در سال گذشته به دلیل اوضاع عراق، تعداد پروازهای بین‌المللی از حریم هوایی ایران به 2 برابر افزایش یافت و ما خود را با این وضعیت کاملا وفق دادیم. به عنوان مثال، پروازهای بین المللی در فرودگاه تهران 18درصد بیش از سال گذشته است و این فقط یک آغاز است.


وی عنوان کرد: نیازعمده‌ای به نوسازی ناوگان داریم. ناوگان هوایی ما در حال حاضر دارای 247 هواپیما است. متوسط سن آنها 20سال است، بنابراین باید ناوگان جدید جایگزین شود.


آخوندی در پاسخ به سوال خبرنگاران هفته نامه فرانسوی لوپوئن درباره اینکه "چنانچه تاثیر سیاست باز شدن روابط به سرعت نمایان نشود، مردم ایران چه واکنشی نشان خواهند داد؟ اذعان کرد: مردم ایران برنامه راهبردی ما را درک می کنند. آنها می دانند که ما صادقانه تمایل به پیشرفت و حرکت به جلو داریم. مسلما فراز و نشیب هایی وجود خواهد داشت و نمی توان انتظار داشت که همه چیز در یک لحظه حل شود.


وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت ایران دارای چشم‌انداز بلندمدت است و این مسئله کمک می کند که بتوانیم جزئیات ناراحت‌کننده را رد کنیم و خوشبینانه جلو برویم.


وزیر راه و شهرسازی در سفر سه روزه پاریس ضمن سخنرانی در آکادمی دیپلماتیک بین المللی با موضوع اقتصاد ایران در چشم‌انداز لغو تحریم‌های بین‌المللی با رئیس اجرایی گروه ایرباس و وزیر مسکن فرانسه و دبیر دولت فرانسه در امور حمل ونقل دیدار و مذاکره کرد.


هدف ایران از شرکت در این نمایشگاه مذاکره و گفت‌وگو با عرضه‌کنندگان درجه یک ناوگان هوایی در جهان به منظور تشویق فروش هواپیما به ایران و همچنین دعوت به سرمایه‌گذاری در توسعه فرودگاه‌ها به ویژه در بخش تجهیزات ناوبری است.


پنجاه و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوانوردی بورژه (حومه پاریس) از ۱۵ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۱۵ برگزار می‌شود.


۲۲۵۰ شرکت کننده با به نمایش گذاشتن موقعیت، محصولات جدید، هواپیماها و رویدادهایشان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.


وزیر راه و شهرسازی در سفر سه روزه به فرانسه علاوه بر مذاکره با وزیر مسکن و دبیر دولت دولت فرانسه در امور حمل ونقل با رئیس شرکت ایر فرانس.ک ال ام، رئیس فرودگاه پاریس ومدیران ارشد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه دیدار و مذاکره داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته