دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تجمع اعتراضی کارکنان موسسه میزان مقابل بانک مرکزی

تعدادی از کارکنان موسسه غیر مجاز میزان در اعتراض به منحل شدن آن در مقابل بانک مرکزی تجمع کردند.
کد خبر : 24152

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا و به نقل از ایسنا،‌ در حالی بعد از سپرده‌گذاران موسسه میزان، این بار کارکنان این موسسه در ادامه اعتراض خود امروز - شنبه - مقابل بانک مرکزی دست به اعتراض زدند که طبق قانون هیچ مسوولیتی در این رابطه بر عهده بانک مرکزی نیست.


"میزان" و اتفاقات بعد از آن که در مهمترین مورد سپرده‌گذارانش را سرگردان و شاید هم دست خالی گذاشت، نمونه بارز عاقبت سپرده‌گذاری در موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و خارج از نظارت بانک مرکزی است.


موسسه‌ای که در سال گذشته به مانند بسیاری دیگر از همتایان خود با هدف سودآوری، منابع خود را به یکی از پروژه‌های پر سروصدا سپرد که البته بخت با آن یار نبود. در ادامه با مشکلاتی که پیش روی این طرح قرار گرفت، ذینفعان آن که موسسه میزان و شاید چند بانک و موسسه دیگر هم از جمله آنها بودند دچار مشکل شدند.


میزان که نتوانست منابع سرمایه‌گذاری شده در پروژه مربوطه را برگرداند، با اعتراض گسترده سپرده‌گذاران مواجه شد. بانک مرکزی هم پیشتر اعلام کرده بود که هیچ تعهدی مقابل نه تنها میزان بلکه هیچ موسسه غیرمجاز دیگری ندارد.


با این حال بعد از سپرده‌گذاران میزان که پیش تر بارها در خراسان رضوی دست به اعتراض زده و خواهان دریافت اموال خود شده بودند، امروز هم تعداد قابل توجهی از کارکنان این موسسه مقابل بانک مرکزی جمع شدند.


گر چه بانک مرکزی نهاد مرکزی پولی کشور بوده و در راس نظام بانکی قرار دارد، ولی برخی موانع قانونی همواره مانع از نظارت مستقیم این بانک بر موسسات غیر مجاز بوده و عمده این مسوولیت و پاسخگویی بر عهده نیروی انتظامی و مراجع قضایی قرار داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته