دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1394 - 10:37

معاون شرکت توزیع برق استان تهران: مصرف برق صنایع در حال رشد است

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران میزان مصرف برق در این استان را 11 میلیارد کیلووات ساعت عنوان کرد و گفت: با توجه به تعداد مشترکان برق تهرانی، میزان مصرف در مقایسه با استانداردها بسیار بالا است.
کد خبر : 24126

مسعود معماران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه 2 میلیون مشترک برق در استان تهران وجود دارد، افزود: متاسفانه فرهنگ استفاده از برق در کشور درست نیست و ما علاوه بر مصرف بالا در بسیاری از موارد استفاده از انرژی اسراف نیز داریم.


وی با تاکید بر اینکه ما در منازل بی‌حد و حساب از روشنایی استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته هر اتاق چراغ خاص خود را دارد و این طور نیست که چراغ سقفی و لوسر داشته باشند.


معماران با بیان اینکه میزان مصرف برق صنایع در حال رشد است، ادامه داد: در تهران 50 درصد میزان مصرف برق را صنایع تشکیل می‌دهند اما این میزان در دنیا حدود 70 درصد است.


معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران با تاکید بر اینکه هزینه‌های دریافتی بابت انرژی پوشش هزینه‌های تولید را نمی‌دهد، اظهار کرد: از یک دهه اخیر که بحث مدیریت مصرف مطرح شد، میزان استفاده از برق رفته رفته کاهش یافت. البته در این میان تغییر قیمت ها نیز به نوعی بازدارنده بود.


وی تاکید کرد: با تغییر برچسب‌های انرژی مردم نیز مجاب شدند تا در خرید لوازم برقی خود با میزان استفاده انرژی آن دقت کنند که همین امر یکی از علت‌های کاهش میزان مصرف برق به شمار می‌رود.


معماران خاطر نشان کرد: در گذشته برای جبران عدم توازن تولید و مصرف برق عموما راه‌اندازی نیروگاه‌ها در دستور کار قرار می‌گرفت اما از چند سال پیش مدیریت مصرف، فرهنگ‌سازی و تصیح فرهنگ مصرف انرژی از سوی مردم جایگزین شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته