دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1394 - 10:42
در نظام رتبه بندی سایماگو اعلام شد؛

رتبه برتر دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در شاخص همکاری‌های بین‌المللی

دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود توانست در رتبه‌بندی بررسی وضعیت دانشگاه‌های دولتی و واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی کشور در نظام رتبه‌بندی سایماگو در سال‌های 2009 تا 2014 به عنوان برتر در شاخص همکاری‌های بین‌المللی دست یابد.
کد خبر : 24125

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان این خبر گفت: مرکز ارزیابی، رتبه‌بندی و تعالی سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از وضعیت دانشگاه های کشور و دانشگاه آزاد اسلامی در نظام‌های رتبه‌بندی بین المللی ارائه داد که بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در شاخص همکاری‌های بین المللی رتبه برتر را در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه های کشور به خود اختصاص داد.


دکتر احمد دزیانیان افزود: از دو سال پیش این دانشگاه دفتر روابط بین الملل را دایر کرده و شخصی نیز از بین اعضای هیات علمی برای تصدی این پست تعیین شده است.


وی خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی این دفتر ارتباط با دانشگاه‌های خارج از کشور به لحاظ تبادلات علمی و پژوهشی و نیز جذب دانشجوی خارجی بوده که اکنون اقدامات ارزنده ای در این خصوص انجام گرفته است .


دزیانیان گفت: یکی دیگر از اهداف این دفتر تهیه و تنظیم اطلاعات مربوط به وب سایت انگلیسی دانشگاه و بروز رسانی آن بود که با تمهیدات در نظر گرفته شده رزومه مختصر همه اعضای هیات علمی دانشگاه به صورت انگلیسی در سایت قرار گرفته و نیز اطلاعات اولیه دانشگاه و دانشکده ها نیز بر روی وب سایت انگلیسی قرار داده شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اظهار کرد: در گام اول دفتر روابط بین‌الملل اقدام به دعوت از چهره های برجسته علمی ایرانی که در سطح جهان از شهرت و اعتبار برخوردارند کرد که در این راستا دکتر مقومی استاد برجسته دانشگاه‌های مالزی و نیز دکتر محمد خاقانی جراح و متخصص مشهور قلب جهان در دانشگاه‌های آمریکا در این دانشگاه حضور یافته و برای همکاری و آموزش دانشجویان اعلام آمادگی کردند.


وی ابراز امیدواری کرد در آینده این دفتر بتواند هر چه بیشتر در زمینه ارتباطات بین المللی قدم های موثری بردارد.


کمیته گسترش واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی از 2 سال پیش با ایجاد واحد بین‌الملل واحد دانشگاهی شاهرود موافقت کرده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته