دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1394 - 15:24

قیمت نهایی خوراک پتروشیمی‌ها به زودی مشخص می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: رایزنی‌های نهایی با وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت و نفت بر سر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها انجام شده و نرخ این محصول قبل از پایان تابستان امسال مشخص می‌شود.
کد خبر : 24123

عباس شعری‌مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه تعیین بلندمدت قیمت خوراک برای پتروشیمی‌های داخل کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: یکی از راه‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی در صنعت پتروشیمی، مشخص شدن قیمت خوراک پتروشیمی‌ها آن هم برای بلندمدت است.


این مقام مسئول با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بررسی و تدوین نهایی قیمت خوراک پتروشیمی‌ها، افزود: با اعلام نرخ خوراک، یکی از موانع ورود سرمایه به این صنعت برداشته شده و راه‌های توسعه آن فراهم می‌شود.


وی با انتقاد از بعضی نظرات در خصوص زیان‌ده بودن صنعت پتروشیمی گفت: نباید به‌ این صنعت تک‌بعدی نگاه کرد. شاید قیمت صادرات گاز مناسب باشد، اما باید توجه داشت که با تزریق گاز به صنعت پتروشیمی علاوه بر تولید ده‌ها محصول متنوع، امکان اشتغال افراد فراهم شده و ارزش افزوده مناسبی ایجاد می‌شود.


شعری مقدم افزود: قیمت خوراک پتروشیمی‌ها باید به‌شکلی تعیین شود که امکان رقابت برای سرمایه‌گذاران این صنعت فراهم باشد، زیرا در غیر این صورت سرمایه‌های این صنعت به دیگر صنایع سرازیر می‌شود.


به گزارش آنا، بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درباره تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، مقرر شده است خوراک گاز تحویلی به پتروشیمی‌ها بر اساس برخی معیارهای مصوب مجلس از سوی دولت تعیین شود و بر همین اساس قیمت نهایی باید توسط وزارتخانه‌های نفت، اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت مشخص شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته