دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1396 - 13:33
در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش مطرح شد؛

پیشرفت نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته/توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با شتاب بیشتری دنبال شود

وزیر علوم نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار را جلوتر از سال گذشته دانست.
کد خبر : 241187

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر منصور غلامی در حاشیه افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته جلوتر است و هر ساله ما می‌بینیم که محصولات پیچیده‌تر و با فناوری بیشتر ارائه می‌شوند.


وی ادامه داد: خوشبختانه در تمام استان‌ها پارک‌های علم و فناوری دایر است و ما از فعالان حوزه پژوهش می‌خواهیم که وارد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری شوند و ایده‌های خود را در آنجا به محصول تبدیل کنند. باید ظرفیت پذیرش پارک‌ها بیشتر استفاده و تقویت شود.


وی درباره بودجه پژوهش در لایحه بودجه امسال گفت:‌ فعلا اعداد قطعی نیست باید منتظر تصویب مجلس باشیم در لایحه بودجه رشد نسبی در حوزه پژوهش مشاهده می‌شود ولی در نهایت مجلس در این باره تصمیم‌گیرنده است.


توسعه پارک‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان با شتاب بیشتری دنبال شود


همچنین سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران گفت:‌ باید توسعه پارک‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان با شتاب بیشتری دنبال شود.


وی افزود: ما در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قوانین زیادی نظیر معافیت‌های مالی داریم که آنها را در دستور کار قرار داده‌ایم.


معاون علمی رئیس جمهور شاخص کارآفرینی کشور در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان را 12 اعلام کرد و همچنین در پاسخ به اعتراض برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان مبنی‌بر عدم استفاده از معافیت‌های مالیاتی گفت: بر اساس قانون سازمان مالیات ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و همه شرکت‌ها از این معافیت برخوردارند اگر ایرادی وجود دارد به ما اطلاع داده شود حتما پیگیری می‌‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته