دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1396 - 12:37
اردوغان در نشست اضطراری سازمان همکاری‌ اسلامی؛

سازمان ملل پایتختی قدس برای فلسطین را به رسمیت بشناسد/ اسرائیل تنها حامی تصمیم ترامپ است

رئیس‌جمهوری ترکیه در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی گفت: اسرائیل شهرک‌سازی و اخراج فلسطینیان را از خانه‌هایشان در دستور کار خود قرار داده است و آن‌ها را در هر عملیات تروریستی که مورد حمایت آمریکاست، می‌کشد.
کد خبر : 241172

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، رجب طیب اردوغان در مراسم افتتاحیه نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره موضوع قدس گفت: «ما امروز را به موضوع قدس و مسجدالاقصی اختصاص داده‌ایم تا حق آن‌ها را از تصمیمی ظالمانه بازپس بگیریم.»


وی افزود: «ما می‌دانیم که قدس در اشغال رژیم صهیونیستی است و تصمیمات فردی همچون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در آن تاثیری ندارد. قوانین سازمان ملل متحد مانع از انتقال سفارتخانه هر دولتی به قدس می‌شود و این تصمیم، تنها از سوی رژیمی همچون اسرائیل پذیرفته شده است.»


اردوغان گفت: «تصمیم ترامپ غیرممکن است که تبدیل به یک قانون شود، وگرنه تبعات خطرناکی خواهد داشت. من نمی‌دانم چه کسی می‌خواهد به ترامپ بگوید و برای او اثبات کند که اسرائیل رژیمی تروریست و اشغالگر است؟ اینها را از قدامات این رژیم می‌توان فهمید.»


رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: «اسرائیل شهرک‌سازی و اخراج فلسطینیان را از خانه‌هایشان در دستور کار خود قرار داده است و آن‌ها را در هر عملیات تروریستی که مورد حمایت آمریکاست، می‌کشد. آمریکا قدرت (نظامی) و سلاح در اختیار دارد و آیا این دلیلی نیست بر اینکه آن‌ها خطرناکند و تصمیماتشان تبعات خطرناکی برای منطقه به‌دنبال دارد؟»


اردوغان افزود: «آمریکا سلاح را برای تروریست‌ها در سوریه ارسال کرد و فتح بابی شد برای اینکه آن‌ها تهدیدات انسانی در خاورمیانه ایجاد کنند. آزادگان از تحولات اخیر در منطقه راضی نیستند و تصمیم آمریکا درباره قدس مخالف قوانین بین‌المللی است.»


رئیس‌جمهوری ترکیه از سازمان ملل متحد خواست تا قدس را همچنان زیر اشغال رژیم صهیونیستی معرفی کند و در راستای به رسمیت شناختن فلسطین به پایتختی قدس بکوشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته