دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1396 - 10:43
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

وضعیت تخصیص بودجه سال جاری اصلا مناسب نیست

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد:‌ در ماه‌های اخیر وضعیت پرداخت بودجه‌ها دانشگاه‌ها را با چالش‌های جدی و مهم مواجه کرده است.
کد خبر : 241067

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سید احمد معتمدی صبح امروز در مراسم افتتاحیه طرح‌های دانشجویی و رفاهی دانشگاه امیرکبیر گفت: ‌مشکلات بودجه‌ای نباید مانع از حرکت دانشگاه‌ها شود. ما بر این باوریم که مشکلات بودجه‌ای در دانشگاه‌ها وجود دارد اما نباید این مشکلات مانع از حرکت این مراکز برای دستیابی به اهداف خود باشند.


به گفته وی دانشگاه امیرکبیر توانسته بر اساس همین باور در کنار کمبودهای بودجه‌ای در راستای برنامه‌های راهبردی خود حرکت کند.


معتمدی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد بودجه‌ دانشگاه‌ها در سال 97 اشاره کرد و افزود:‌ خوشبختانه بودجه دانشگاه‌ها برای سال آینده رشد قابل توجهی داشته است و بر خلاف اظهاراتی که در برخی رسانه‌ها و در فضای مجازی صورت می‌گیرد دولت بودجه جاری دانشگاه‌های بزرگ را تا 14 درصد افزایش داده است.


وی تصریح کرد:‌ آنچه در بحث بودجه دانشگاه‌ها مهم و ارزشمند است این است که تصویب بودجه با تخصیص بودجه کاملا فرق دارد. متاسفانه چالشی که دانشگاه‌ها در حال حاضر با آن مواجه هستند این است که دولت بودجه این مراکز را تصویب می‌کند، ولی تخصیص‌ها از سوی سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور به موقع صورت نمی‌گیرد. این وضعیت دانشگاه‌ها را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.


رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: وضعیت تخصیص بودجه سال جاری اصلا مناسب نیست، چرا که در ماه‌های اخیر وضعیت پرداخت بودجه‌ها دانشگاه‌ها را دچار چالش‌هایی کرده است.


معتمدی در پایان افتتاح طرح‌های دانشجویی و رفاهی را گامی بزرگ در دانشگاه امیرکبیر دانست و گفت:‌ با وجود مشکلات بودجه‌ای توانستیم بر اساس همان برنامه راهبردی خود 4 طرح دانشجویی و رفاهی اعم از سالن تربیت بدنی دختران، سامانه چاوش، مدرسه رباتیک و سلف سرویس دانشجویی را افتتاح کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته