دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1396 - 10:18
ناکامی بزرگ جمهوری‌خواهان؛

نامزد مورد حمایت ترامپ در ایالت آلاباما شکست خورد

رئیس جمهوری آمریکا پیروزی داگ جونز نامزد حزب دموکرات در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس سنای آمریکا در ایالت آلاباما را تبریک گفت. 
کد خبر : 241047

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیروزی داگ جونز نامزد حزب دموکرات در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس سنای آمریکا در ایالت آلاباما را تبریک گفت.


ترامپ بعد از قطعی شدن شکست نامزد مورد حمایتش در این انتخابات میان‌دوره‌ای، در توئیتر نوشت: «به جونز به‌خاطر پیروزی در این جنگِ (انتخاباتی) سخت تبریک می‌گویم. هرچند که آرای داده شده به نامزدهای بدون تعرفه (Write-in candidates)، عامل مهمی در این پیروزی بودند، اما یک پیروزی به هر طریق یک پیروزی است. مردم ایالت آلاباما بسیار خوب هستند و جمهوری‌خواهان در مدت بسیار کوتاهی فرصت دیگری برای به دست آوردن این کرسی خواهند داشت. فرصت هرگز تمام نشده است!»


روی مور نامزد جنجالی حزب محافظه‌کار بعد از بحث‌های سیاسی و حاشیه‌‌ای فراوان میان جمهوری‌خواهان، بالاخره به عنوان نامزد اصلی این حزب در انتخابات میان دوره‌ای معرفی شد و در اوج اتهامات جنسی، ترامپ به حمایت از او برخاست.


شکست روی مور در ایالت آلاباما از آن جهت که جزو ایالت‌های طرفدار جمهوری‌خواهان محسوب می شود و یک کرسی مهم در مجلس سنا را به ضرر ترامپ از دست داده است، به معنای شکست بزرگی برای جمهوری‌خواهان و ترامپ تلقی خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته