دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1396 - 14:13
نماینده استان البرز در شورای عالی‌ استان‌ها در گفت‌و‌گو با آنا:

دستگاه‌های اجرایی مطالبه‌گری شورای عالی استان‌ها را تحمل نمی‌کنند

نماینده استان البرز در شورای عالی‌ استان‌ها با بیان اینکه لایحه مدیریت یکپارچه شهری باید مورد پذیرش اجتماعی قرار گیرد، گفت: شوراها مطالبه‌گر حقوق مردم هستند، به همین دلیل هر زمان که کم‌و‌کاستی به وجود می‌آید، دستگاه‌های اجرایی این مطالبه‌گری را تحمل نمی‌کنند.
کد خبر : 241041

رضا فیروز رنجبر، نماینده استان البرز در شورای عالی‌ استان‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا شورا در دوران نونهالی به سر می‌برد، اظهار کرد: این شورا از سال 87 آغاز به کار کرده و مردم و دستگاه‌ها هنوز با خدمات شورا‌ها آنگونه که باید آشنا نشدند.


وی با بیان اینکه شورا‌ها نیز باید با وظایف خودشان آشنا شوند، گفت: بعضا اختلافاتی بین نمایندگان شورا‌ها و دستگاه‌ها به وجود می‌آید که اگر به رسمیت شناختن کارکرد شورا اتفاق بیفتد در آن زمان ما می‌توانیم درباره میزان موفقیت شورا‌ها به طور رسمی اظهار نظر کنیم.


به گفته نماینده استان البرز در شورای عالی‌ استان‌ها طی دوره‌های گذشته تلاش شده لوایح مناسبی به مجلس شورای اسلامی ارایه شود.


فیروز رنجبر درباره تعلل ١٢ ساله در ارایه لایحه مدیریت یکپارچه شهری توضیح داد: لایحه مدیریت یکپارچه شهری باید از طرف دولت و جامعه مورد پذیرش باشد،‌ رئیس شورای عالی استان‌‌ها به تنهایی قدرت ندارد که بتواند برای ارایه این لایحه اقدامی انجام دهد.


وی با بیان اینکه لایحه مدیریت یکپارچه شهری باید مورد پذیرش اجتماعی قرار گیرد، عنوان کرد: البته شورا‌ها باید تلاش کنند تا از همین میزان اختیاراتی که در دست دارند به درستی استفاده‌ کنند، شوراها در حال حاضر نمی‌توانند از میزان اختیاراتشان به نحو مطلوب استفاده کنند.


نماینده استان البرز در شورای عالی‌ استان‌ها با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف نیز اختیارات شوراها را تمکین نمی‌کنند، افزود: شوراها مطالبه‌گر حقوق مردم هستند به همین دلیل هر زمان که کم‌و‌کاستی به وجود می‌آید دستگاه این مطالبه‌گری را تحمل نمی‌کنند.


وی با بیان اینکه تعامل رئیس شورای عالی استان‌ها با دولت می‌تواند در ارتقا جایگاه‌ شورا تاثیر‌گذار باشد، تصریح کرد: ظرفیت‌هایی که در قانون اساسی برای شورا‌ها در نظر گرفته شده باید به نحو مطلوب به آنها تعلق گیرد، دولت، مجلس و شوراها متاثر از یکدیگر هستند.


فیروز رنجبر با بیان اینکه با وضعیت فعلی مالی کشور نمی‌توانیم توقع بزرگی از دولت داشته باشیم، عنوان کرد: اگر دولت در خزانه پول داشته باشد و ندهد، آن زمان است که به نظر می‌رسد شاید این موضوع به خاطر فردی است که ریاست شورا را برعهده دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته