دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1396 - 00:10
رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور :

توجه به بخش خصوصی مهمترین راهکار گشایش اقتصادی است

خدمتگزار گفت: وقتی سرمایه گذار سود متعارفی را کسب و سرمایه بیشتری تولید کند، چرخ اشتغال و بازار را به گردش در آورده و نشاط و شادابی را به جامعه تزریق می‌کند.
کد خبر : 240816

وجه‌الله خدمتگزار رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور ضمن بازدید از خبرگزاری آنا، گفت‌وگویی مشروح داشت که بخشی از آن در ادامه می‌آید.


خدمتگزار درباره حمایت آمریکایی‌ها از انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس اظهار داشت: تصمیمی که دولت آمریکا گرفته بسیار نابجاست و شما هیچ کشوری را در دنیا نمی‌بینید که با این تصمیم کنار آمده باشد مگر عده معدودی که خط مشی‌ همراه با ایالات متحده و رژیم صهیونیستی دارند.


وی افزود: خوشبختانه مردم ایران از همان ابتدا موضع یکپارچه خود را در برابر رفتار استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند و همه افراد و گروه‌ها از هر طیف، سلیقه و اندیشه سیاسی با یکدیگر در این موضوع متفق هستند که این یک نکته بسیار ارزشمند است.


خدمتگزار با بیان اینکه کشورهای آزاد اندیش همگی با این تصمیم مخالفند و این موضوع را نمی‌پذیرند، تصریح کرد: رفتارهای دولتمردان آمریکایی در قبال مردم فلسطین باهیچ اصول و منطق دیپلماتیکی در سطح بین‌الملل سازگاری ندارد.


رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور تاکید کرد: مردم فلسطین برای بازگشت به کانون گرم وطن و پایتخت خویش نیازمند توجه کشورهای اسلامی و کسانی هستند که دل در گرو خدمت به بشریت و ستمدیدگان دارند تا از آنان حمایت کنند.


وزارت کشور بالاترین نمره در شاخص‌های اقتصادی ریاست جمهوری را دارد


وی همچنین درباره راهکار رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه تولید و اشتغال نیز گفت: معتقدم که توجه به بخش خصوصی در جذب و جلب سرمایه از مهترین راهکارهای گشایش اقتصادی است.


خدمتگزار اضافه کرد: بخش خصوصی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که بخش دولتی به لحاظ ساختاری و محدودیتی که در قدرت تصمیم‌گیری مدیران وجود دارد از آن محروم است.


رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با بیان اینکه آزادی عمل برای بخش خصوصی کاملا مهیاست، اظهارداشت: متولیان امر باید چند مسأله را برای فعال کردن بخش خصوصی دنبال کنند که یکی از آنها احترام و اکرام و حمایتی است که باید برای این بخش فراهم شود.


وی اضافه کرد: باید شرایطی فراهم شود که سرمایه‌گذار بتواند ثروتش را در جهت خدمت به کشور به کار گیرد و این مسأله میسر نمی‌شود مگر در سایه اعتماد و باور. ما باید بپذیریم که کسی که ظرفیت و تمکنی دارد و می‌خواهد آن را هزینه کند، در جایی این کار را می‌کند که سرمایه بدون دغدغه برایش آورده داشته باشد و این وظیفه بخش دولتی است که این امکان را برایش فراهم کند.


خدمتگزار با اشاره به اینکه خاصیت سرمایه‌گذاری است که بخواهد در سایه امنیت اقتصادی سود بیشتری کسب کند، خاطرنشان کرد: وقتی سرمایه گذار سود متعارفی را کسب و سرمایه بیشتری تولید کرد چرخ اشتغال و بازار را به گردش در می‌آورد که برای ایجاد فضای تحرک، نشاط و شادابی در جامعه موثر خواهد بود.


رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور تاکید کرد: بخش خصوصی نباید در مراجعه به دستگاه‌های دولتی سرگردان شود و باید بتوان در کوتاه‌ترین مدت پاسخ درستی به او داد و اعتمادش را فراهم کرد.


وی با بیان اینکه گاهی وقت‌ها سرمایه‌گذاران در مراجعه به دستگاه‌های دولتی شکایاتی دارند که بایستی حل شود، گفت: ما در معاونت اقتصادی وزارت کشور در شاخص‌هایی که ریاست جمهور آن را ارزیابی می‌کند بیشترین نمره را دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد وزارت کشور با تمام توان در این عرصه که برآیند آن اشتغال و تولید خواهد بود، فعال است و امیدواریم بخش‌ها و مجموعه‌های دیگر هم تلاش کنند تا دغدغه تولید و اشتغال که بالاترین مسأله در کشور است برطرف شود.


مشروح این گفت‌وگو به زودی منتشر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته