دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس انجمن سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران:

تحقق ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی تا پایان امسال/ یکسان نبودن نرخ ارز مانع جذب سرمایه‌گذاری

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بعد از برجام تاکنون 25 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده است، گفت: این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود از این رقم تا پایان سال فقط 5 میلیارد دلار عملیاتی شود.
کد خبر : 240806

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حسین سلیمی در گفت‌وگویی گفت: بعد از برجام و لغو تحریم‌ها تاکنون 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب شده، اما پیش‌بینی می‌شود از این میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب تا پایان سال حدود 4.5 تا 5 میلیارد دلار عملیاتی شود.


وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی مربوط به سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه‌های خورشیدی است، اظهار داشت: تقاضای این سرمایه‌گذاری‌ها از سوی کشورهای آلمان، سوئیس و ایتالیا بیشتر است.


سلیمی بیان داشت: مجوز تولید 1800 مگاوات برق از انرژی خورشیدی صادر شده است.


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مانع خاصی بر سر راه تحقق سرمایه‌گذاری‌ مصوب وجود ندارد، گفت: اما یکسان نبودن نرخ ارز یکی از موانع جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، زیرا سرمایه‌گذاران خواهان پیش‌بینی سود سرمایه‌گذاری خود هستند، در حالی که با توجه به یکسان نبودن نرخ ارز سرمایه‌گذار خارجی نمی‌‌داند که ارزی را که وارد سرمایه‌گذاری در کشور کرده با چه نرخی می‌تواند خارج کند.


منبع:‌فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته